MK141 Marketingové analýzy

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2020
Rozsah
2/2/0. 4-4-0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět „Marketingové analýzy“ navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal na bakalářském stupni studia, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, a také na znalosti z oblasti marketingového výzkumu. Výsledky marketingových analýz jsou základem pro přípravu všech strategických i taktických rozhodnutí podniků/firem/ institucí.
Osnova
  • Témata přednášek: 1.Marketingová situační analýza 2.PEST analýza 3.Analýza politických faktorů 4.Analýza demografických ukazatelů 5.Analýza konkurence 6.Analýza spotřebních trhů 7.Analýza sociálních faktorů 8.Analýza technologického prostředí 9.Trendy životního stylu 10. Analýza ekonomických faktorů 11.-13. Příklady marketingových analýz
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. upravené a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ. 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-9.
  • KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publ. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu Prezenční forma: zpracování a prezentování třech seminárních prací (I., II., III.) a vložení do odevzdávárny do 30. 3. Kombinovaná forma: zpracování třech seminárních prací (I., II., III.) a vložení do odevzdávárny do 30. 3. Zk bude spočívat v hodnocení vypracovaných a odevzdaných seminárních prací. Témata seminárních prací, každá v rozsahu 4-5 NS: I. Analýza demografických ukazatelů důležitých pro úspěšnost produktu na trhu (vyberte produkt ve vztahu k tématu diplomové práce) II. Analýza konkurence (vyberte jeden produkt, který je tématem DP) III. Analýza spotřebních trhů určitého produktu (vyjděte z tématu diplomové práce) Při zpracování použít skripta Attl, Studnička: Zásady zpracování závěrečných kvalifikačních prací.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, zima 2022, zima 2023.