UCP:MA126 Sociální marketing - Informace o předmětu
MA126 Sociální marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 4/4/4. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Nevyžadované.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dosažení znalostí sociálního marketingu, sociální reklamy, společenské odpovědnosti firem a sdíleného marketingu, jakož i porozumění sociálně marketingovým kampaním.
Znalosti: student zná zahraniční pojetí sociálního marketingu.
Dovednosti: student dokáže identifikovat možnosti a bariéry marketingového jednání organizací v neziskovém sektoru.
Schopnosti: absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, vyhledávat příklady společensky odpovědného chování firem a podporovat koncepční spolupráci ziskového a neziskového subjektu. - Osnova
- Osnova: 1/ Sociální marketing x komerční marketing 2/ Neziskový sektor 3/ Neziskové organizace, formy a metody komunikace v neziskovém sektoru 4/ ÚKOL č. 1: Příklad CRM (Cause-related marketing) – sdílený marketing a jeho komunikování 5/ Nadace a nadační fondy 6/ ÚKOL č. 2: Příklad nadace a forem komunikace 7/ CSR a ESG – jev kultury 21. století 8/ ÚKOL č. 3: Příklad firmy a komunikace aktivit CSR 9-10/ PREZENTACE SEMINÁRNÍ PRÁCE (15 min.) v PP Seminární práce: Sociální marketingová kampaň neziskové organizace
- Literatura
- povinná literatura
- BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- doporučená literatura
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- Požadavky na ukončení předmětu: A. Vypracování a prezentace seminární práce (v PP) – 65 % B. Splnění dílčích úkolů – 35 % Hodnocení: výborně (90-100%), velmi dobře (75-89%), dobře (60-74%)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/MA126