UCP:MA001 Marketing - Informace o předmětu
MA001 Marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2011
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Eva Klánová (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management dopravních služeb (Study in Czech) (program UCP, BCE)
- Management dopravních služeb (program UCP, BCE)
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět MA001 Marketing seznamuje studenty se základy marketingu. Objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky, důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích CR.
Formou řešení teoretických a praktických problémů se posluchači seznámí se základním analytickým aparátem a získají schopnost jeho použití pro řešení konkrétních zadání. V navazujícím magisterském stupni studia jsou vědomosti získané v předmětu MA001 Marketing dále rozvíjeny v předmětu MA106 Marketingové strategie a v předmětu MA109 Marketingové řízení obcí a regionů.
;
Znalosti: Student v předmětu MA001 Marketing získá základní přehled o: podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho komponentech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“ i „C“. ;
Dovednosti: Po absolvování předmětu MA001 Marketing student umí: vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu. ;
Schopnosti: Student je po absolvování předmětu MA001 Marketing schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj.. ;
Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. ;
Cvičení předmětu MA001 mají přispět ke schopnostem studenta implementovat získané marketingové znalosti v praxi..; - Osnova
- Úvod do studia předmětu ;
- Volný čas, cestovní ruch a pohostinství. ;
- Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí. ;
- Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích. Marketingové řízení. ;
- Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. ;
- Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum, metody a techniky výzkumu. ;
- Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů - segmentace, výběr trhů, stanovení pozice. ;
- Nákupní proces spotřebitele a organizací. ;
- Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu: produkt, místo-distribuce, cena, marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy; "4C".
- Výukové metody
- Přednášky s praktickými aplikacemi. Samostudium literatury. Cvičení k prohloubení základních znalostí získaných z přednášek a samostudia. Samostatná práce studentů- řešení konkrétního úkolu zadaného a hodnoceného vyučujícími.
- Metody hodnocení
- Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin);
Přednášky - 26/12;
Cvičení - 13/0;
Samostatná příprava - 91/118;
Celkem - 130/130;
;
Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %);
Cvičení - 2 úspěšně absolvované testy, minimálně 70% účast na cvičeních, aktivita;
Písemný test - 100/100 (minimální úspěšnost 60 bodů);
Celkem - 100/100 Zvláštní podmínky a podrobnosti - min.70% účastni na cvičení (prez.);
- kladné hodnocení vypracované seminární práce (komb.) - Informace učitele
- Témata seminárních prací pro studenty/studentky kombinované formy studia:°
1.Hodnocení konkurenceschopnosti konkrétního zařízení cestovního ruchu.;
2.Specifické vlastnosti firmy a hodnocení využití marketingu (analýza, návrhy).;
3.Přístupy k hodnocení spokojenosti zákazníka (hosta, návštěvníka, klienta apod.).;
4.Hodnocení marketingové komunikace zařízení cestovního ruchu (metody, prostředky, % výše finančních prostředků vyčleněných na marketingovou komunikaci a způsoby hodnocení její účinnosti).;
5.Analýza působení vlivů makroprostředí na firmu (vlivy prostředí, konkrétní působení ve firmě, návrh opatření).;
6.Důsledky působení finanční krize na firmu a návrh možných marketingových řešení.;
7.Implementace „Green marketingu“ v cestovním ruchu.;
8.Proces hledání dalšího rozvoje firmy s využitím Ansoffovy matice (produkty/trhy).;
9.Analýza portfolia firmy s využitím BCG matice.;
11. Analýza marketingové komunikace České republiky na zahraničních trzích.;
12. Výběr nového cílového trhu.;
13. Proces vývoje nového produktu - jeho úskalí.;
14. Hodnocení cenové politiky firmy - klady a zápory.;
15. Hodnocení nabídky pro využití volného času v ... (obci) pro cílový segment ....;
16. Úskalí cestování rodin s malými dětmi (nabídka verzus potřeby) 17. Vypracování profilu našeho typického zákazníka .;
18. Analýza změn v chování našeho zákazníka.;
19. Analýza změn v chování konkurence.;
20.Vlastní téma – pouze po dohodě s vyučující/vyučujícím.;
.;
Požadovaný rozsah seminární práce 6 – 10 stran.;
Práce bude členěna na část teoretickou a praktickou.;
Při psaní seminární práce je nutné vyznačovat odkazy na literaturu a další zdroje do textu práce (např. pod linkou).;
.;
Práce bude zaslána elektronicky na adresu vyučující/vyučujícího..;
Termín odevzdání seminární práce pro studenty kombinované formy studia: 2 týdny před předpokládaným termínem zkoušky - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2011/MA001