UCP:MA001 Marketing - Course Information
MA001 Marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2011
- Extent and Intensity
- 2/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Eva Klánová (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Management of Transportation Services (programme UCP, BCE)
- Management of Transportation Services (Study in Czech) (programme UCP, BCE)
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět MA001 Marketing seznamuje studenty se základy marketingu. Objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky, důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích CR.
Formou řešení teoretických a praktických problémů se posluchači seznámí se základním analytickým aparátem a získají schopnost jeho použití pro řešení konkrétních zadání. V navazujícím magisterském stupni studia jsou vědomosti získané v předmětu MA001 Marketing dále rozvíjeny v předmětu MA106 Marketingové strategie a v předmětu MA109 Marketingové řízení obcí a regionů.
;
Znalosti: Student v předmětu MA001 Marketing získá základní přehled o: podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho komponentech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“ i „C“. ;
Dovednosti: Po absolvování předmětu MA001 Marketing student umí: vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu. ;
Schopnosti: Student je po absolvování předmětu MA001 Marketing schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj.. ;
Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. ;
Cvičení předmětu MA001 mají přispět ke schopnostem studenta implementovat získané marketingové znalosti v praxi..; - Syllabus (in Czech)
- Úvod do studia předmětu ;
- Volný čas, cestovní ruch a pohostinství. ;
- Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí. ;
- Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích. Marketingové řízení. ;
- Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. ;
- Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum, metody a techniky výzkumu. ;
- Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů - segmentace, výběr trhů, stanovení pozice. ;
- Nákupní proces spotřebitele a organizací. ;
- Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu: produkt, místo-distribuce, cena, marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy; "4C".
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky s praktickými aplikacemi. Samostudium literatury. Cvičení k prohloubení základních znalostí získaných z přednášek a samostudia. Samostatná práce studentů- řešení konkrétního úkolu zadaného a hodnoceného vyučujícími.
- Assessment methods (in Czech)
- Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin);
Přednášky - 26/12;
Cvičení - 13/0;
Samostatná příprava - 91/118;
Celkem - 130/130;
;
Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %);
Cvičení - 2 úspěšně absolvované testy, minimálně 70% účast na cvičeních, aktivita;
Písemný test - 100/100 (minimální úspěšnost 60 bodů);
Celkem - 100/100 Zvláštní podmínky a podrobnosti - min.70% účastni na cvičení (prez.);
- kladné hodnocení vypracované seminární práce (komb.) - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2011/MA001