MAE01 Marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2012
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Stanislava Belešová, PhD. (přednášející)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Objective of this subject to introduce marketing as discipline, define it and explain its importance in the business environment. Furthermore to apply and differentiate marketing strategies and principles in hospitality industry with special attention to the hotel marketing. By taking this subject student should be equipped with solid foundation of marketing strategies, principles, definitions and its applications in hospitality industry.
Osnova
  • Topics covered Introduction to marketing, basic definitions, development and specifics Marketing in hospitality industry, definition of tourism, holiday, free time, services and service industry specifics Strategic marketing, Marketing Plan Marketing environment and its analysis Marketing Information Systems and Marketing Research Consumer Markets and Consumer Behaviour Market Segmentation, Targeting and Positioning Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Designing and Managing Products Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Pricing Products Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Distribution Channels Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Promoting Products, Advertising, PR and Sales Promotion Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Professional Sales, Building Customer Relationships Destination Marketing
Literatura
    doporučená literatura
  • KOTLER, P R a J T Makens J BOWEN. Marketing for hospitality and tourism. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2006, 960 s. info
Výukové metody
Lectures, class discussions and exercises in class within seminars
Metody hodnocení
Final written test and case study solving
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Témata seminárních prací pro studenty/studentky kombinované formy studia:
1.Specifické vlastnosti oboru, ve kterém působím a hodnocení využití marketingu v něm
2.Specifické vlastnosti firmy a hodnocení využití marketingu (analýza, návrhy)
3.Přístupy k hodnocení spokojenosti zákazníka (hosta, návštěvníka, klienta apod.)
4.Hodnocení marketingové komunikace zařízení cestovního ruchu (metody, prostředky, % výše finančních prostředků vyčleněných na marketingovou komunikaci a způsoby hodnocení její účinnosti)
5.Analýza působení vlivů makroprostředí na firmu (vlivy prostředí, konkrétní působení ve firmě, návrh opatření)
6.Důsledky působení finanční krize na firmu a návrh možných marketingových řešení
7.„Green marketing“ v cestovním ruchu
8.Proces hledání dalšího rozvoje firmy s využitím Ansoffovy matice (produkty/trhy)
9.Analýza portfolia firmy s využitím BCG matice
11.Řešení personálního obsazení zařízení cestovního ruchu (hotelu, restaurace aj.) s respektováním požadavků: minimalizace nákladů a zachování požadované kvality služeb ze strany hostů při různých úrovních poptávky
12. Výběr nového cílového trhu
13. Proces vývoje nového produktu
14. Hodnocení cenové politiky firmy
15. Hodnocení nabídky pro využití volného času v ... (obci) pro cílový segment ...
16. Úskalí cestování rodin s malými dětmi (nabídka verzus potřeby)
17.Vlastní téma – pouze po dohodě s vyučující/vyučujícím
Požadovaný rozsah seminární práce 6 – 10 stran.
Práce bude členěna na část teoretickou a praktickou.
Při psaní seminární práce je nutné vyznačovat odkazy na literaturu a další zdroje do textu práce (např. pod linkou).
Práce bude zaslána elektonicky na adresu vyučující/vyučujícího.
Termín odevzdání seminární práce pro studenty kombinované formy studia: 2 týdny před předpokládaným termínem zkoušky
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, léto 2013, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.