UCP:MAE01 Marketing - Informace o předmětu
MAE01 Marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2013
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Stanislava Belešová, PhD. (přednášející)
Ing. Stanislava Belešová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program UCP, BC) (2)
- Cíle předmětu
- Objective of this subject to introduce marketing as discipline, define it and explain its importance in the business environment. Furthermore to apply and differentiate marketing strategies and principles in hospitality industry with special attention to the hotel marketing. By taking this subject student should be equipped with solid foundation of marketing strategies, principles, definitions and its applications in hospitality industry.
- Osnova
- 1.Introduction to marketing, basic definitions, development and specifics 2. Marketing in hospitality industry, definition of tourism, holiday, free time, services and service industry specifics 3. Strategic marketing, Marketing Plan 4. Marketing environment and its analysis 5. Marketing Information Systems and Marketing Research 6. Consumer Markets and Consumer Behaviour, Market Segmentation, Targeting and Positioning 7. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Designing and Managing Products 8. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Pricing Products 9. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Distribution Channels 10. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Promoting Products, Advertising, PR and Sales Promotion 11. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Professional Sales, Building Customer Relationships 12. Destination Marketing
- Literatura
- doporučená literatura
- KOTLER, P R a J T Makens J BOWEN. Marketing for hospitality and tourism. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2006, 960 s. info
- Výukové metody
- Lectures, class discussions and exercises in class within seminars
- Metody hodnocení
- Credit test - case study solving
Final written test - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Témata seminárních prací pro studenty/studentky kombinované formy studia:
1.Specifické vlastnosti oboru, ve kterém působím a hodnocení využití marketingu v něm
2.Specifické vlastnosti firmy a hodnocení využití marketingu (analýza, návrhy)
3.Přístupy k hodnocení spokojenosti zákazníka (hosta, návštěvníka, klienta apod.)
4.Hodnocení marketingové komunikace zařízení cestovního ruchu (metody, prostředky, % výše finančních prostředků vyčleněných na marketingovou komunikaci a způsoby hodnocení její účinnosti)
5.Analýza působení vlivů makroprostředí na firmu (vlivy prostředí, konkrétní působení ve firmě, návrh opatření)
6.Důsledky působení finanční krize na firmu a návrh možných marketingových řešení
7.„Green marketing“ v cestovním ruchu
8.Proces hledání dalšího rozvoje firmy s využitím Ansoffovy matice (produkty/trhy)
9.Analýza portfolia firmy s využitím BCG matice
11.Řešení personálního obsazení zařízení cestovního ruchu (hotelu, restaurace aj.) s respektováním požadavků: minimalizace nákladů a zachování požadované kvality služeb ze strany hostů při různých úrovních poptávky
12. Výběr nového cílového trhu
13. Proces vývoje nového produktu
14. Hodnocení cenové politiky firmy
15. Hodnocení nabídky pro využití volného času v ... (obci) pro cílový segment ...
16. Úskalí cestování rodin s malými dětmi (nabídka verzus potřeby)
17.Vlastní téma – pouze po dohodě s vyučující/vyučujícím
Požadovaný rozsah seminární práce 6 – 10 stran.
Práce bude členěna na část teoretickou a praktickou.
Při psaní seminární práce je nutné vyznačovat odkazy na literaturu a další zdroje do textu práce (např. pod linkou).
Práce bude zaslána elektonicky na adresu vyučující/vyučujícího.
Termín odevzdání seminární práce pro studenty kombinované formy studia: 2 týdny před předpokládaným termínem zkoušky
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2013/MAE01