MA066 Vybrané marketingové aktivity

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2013
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (přednášející)
Ing. Miloš Sobek (pomocník)
Garance
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je praktické procvičování vybraných marketingových činností. Studenti pod vedením vyučujícího zpracovávají zadané úkoly vyplývající z fiktivní zakázky. Posloupnost úkolů v hrubých rysech pokrývá praktické zpracování jedné zakázky v marketingové firmě. Znalosti: Student zná teoretický i praktický postup zpracování jednotlivých částí zakázky marketingové firmy.
Kompetence: Student je schopen samostatně provádět zadané dílčí kroky vedoucí k realizaci zakázky v rámci marketingové firmy.
Dovednosti: Student je po absolvování předmětu schopen orientovat se v problematice při řešení dílčích kroků vedoucích k realizaci zakázky.
Osnova
  • 1. Cílový segment trhu - rozdílnosti psychologické, sociální apod.
    2. Audit mediální komunikace
    3. Analýza postavení firmy na trhu
    4. Marketingový mix z pohledu prodejce a zákazníka
    5. Tvorba marketingového sdělení, obsah, forma
    6. Stanovení rozpočtu na mediální komunikaci
    7. Možnosti a ovlivnění komunikačního mixu
    8. Volba složek komunikačního mixu
    9. Obsah složek komunikačního mixu
    10. Měření účinnosti mediální komunikace
    11. Řízení mediální komunikace
    12. Integrace komunikačních aktivit a její plánování
    13. Hodnocení průběhu zpracování fiktivní zakázky
Literatura
    povinná literatura
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • KIRÁL'OVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. 2. vyd. Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2008. info
Výukové metody
Samostatné řešení problémových témat pod dohledem vyučujícího.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 0/0
Cvičení 52/0
Samostatná příprava 26/0
Celkem 78/0
Metody hodnocení
Studenti pod vedením vyučujícího samostatně zpracovávají dílčí problémová témata. Jejich zpracování je pravidelně hodnoceno, stejně jako aktivita a orientace v problematice.
Aktivita, iniciativní přístup nad rámec výuky, kvalitní zpracování všech jednotlivých témat s možností jejich okamžitého praktického využití reálnou firmou může být hodnoceno jako splnění požadavků na odbornou praxi.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Samostatnost a aktivita při zpracování jednotlivých tématů 50/50
Diskuse o zpracovaných tématech 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, léto 2024.