MA066 Vybrané marketingové aktivity

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2021
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jan Mastný (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Cílem předmětu je praktické procvičování vybraných marketingových činností. Studenti pod vedením vyučujícího zpracovávají zadané úkoly vyplývající z fiktivní zakázky. Posloupnost úkolů v hrubých rysech pokrývá praktické zpracování jedné zakázky v marketingové firmě.
Výstupy z učení
Znalosti: Student zná teoretický i praktický postup zpracování jednotlivých částí zakázky marketingové firmy. Schopnosti: Student je schopen samostatně provádět zadané dílčí kroky vedoucí k realizaci zakázky v rámci marketingové firmy. Dovednosti: Student je po absolvování předmětu schopen orientovat se v problematice při řešení dílčích kroků vedoucích k realizaci zakázky.
Osnova
  • Osnova: 1.Cílový segment trhu - rozdílnosti psychologické, sociální apod. 2. Audit mediální komunikace 3. Analýza postavení firmy na trhu 4. Marketingový mix z pohledu prodejce a zákazníka 5. Tvorba marketingového sdělení, obsah, forma 6. Stanovení rozpočtu na mediální komunikaci 7. Možnosti a ovlivnění komunikačního mixu 8. Volba složek komunikačního mixu 9. Obsah složek komunikačního mixu 10. Měření účinnosti mediální komunikace 11. Řízení mediální komunikace 12. Integrace komunikačních aktivit a její plánování 13. Hodnocení průběhu zpracování fiktivní zakázky
Literatura
    povinná literatura
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • KIRÁL'OVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. 2. vyd. Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2008. info
Informace učitele
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku. Kontakt s vyučujícím: elektronická korespondence přes email VŠH, konzultační hodiny v daném semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023, léto 2024.