HOE41 Gastronomic - Services

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2014
Rozsah
2/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Darina Svobodová (přednášející)
Ing. Darina Svobodová (cvičící)
Garance
Ing. Darina Svobodová
Katedra hotelnictví – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Kontaktní osoba: Ing. Jan Jiran
Předpoklady
Knowledge: The student is able to define principles of gastronomy including service, catering and hygiene standards. Skills: Graduate is able to use basic social and professional techniques in operational practice Competence: The student is able to implement knowledge in preparing menus, organize and manage traffic in small caterer.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim is to acquire professional knowledge and skills related to work organization, operating techniques in individual caterer. To teach students the technical equipment sales centers in relation to operational needs and economy of operation.
Osnova
  • Outline: 1.Introduction to terms 2.Demographic gastronomy and catering services 3.Employee in operation 4.Operation inventory used in operating 5. Organize of work caterer 6. Operating techniques and systems operation 7. Submission of, breakfast, lunch and dinner 8. Gastronomy and rules applied for the offer 9. The compilation of menus 10. Socio-gastronomic events - Banquet (preparation, protocol, service) 11. Reception, gala-reception, cocktail, wine party, etc. 12. Difficulty of operations - use in current operations 13. Trends
Literatura
    povinná literatura
  • MEYER, Sylvia. Pofessional Table Service. USA: Manfred Glauser, Kusnacht, 1991, 464 s. ISBN 0-471-28926-4. info
  • TESONE, Dana. Principles of Management for the Hospitality Industřy. 2010. vyd. Copitight 2010 Elsever Ltd., 2010. ISBN 978-1-85617-799-3. info
    doporučená literatura
  • SCHMIDT, Arno. The Banquet Business. Third Edition. Weimar, Texas: CHIPS BOOKS, USA, 2001, 381 s. ISBN 0-9669712-5-6. info
  • BUREŠOVÁ, Pavla a Blanka ZIMÁKOVÁ. Gastronomické služby - servis. 2010. ISBN 978-80-87411-06-3. info
Výukové metody
Theoretical training is taught through lectures supplemented by group discussions. Practical exercises are taught in identical operating environment specially equipped classrooms for service.
Metody hodnocení
Assessment Methods Credit active participation and mastery of basic activities of verification. Oral exam 20 % Written exam 80 % Total score 100 %. Special requirements and details: 80 % participation in the exercises.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, léto 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.