BM2021DMA Digitální marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2024
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Bergrová (přednášející)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět Digitální marketing poskytuje studentovi úvod do světa online marketingu a klíčových konceptů potřebných pro úspěšné působení ekonomických subjektu v digitálním prostředí. Studenti se seznámí se základními nástroji a technikami digitální komunikace, tvorbou značky v online prostředí a analýzou spotřebitelského chování. Důraz je kladen na praktické dovednosti, jako je vytváření obsahové strategie, správa kampaní na sociálních sítích a používání analytických nástrojů. Součástí kurzu je také téma umělé inteligence (AI) a její rostoucí role v digitálním marketingu, včetně automatizace procesů a personalizace obsahu. Cíle kurzu: Porozumět základům digitálního marketingu a jeho roli v moderní marketingové komunikaci. Naučit se vytvářet a spravovat digitální značky a efektivně komunikovat se spotřebiteli online. Ovládat nástroje pro analýzu a optimalizaci kampaní, jako je Google Analytics a sociální média. Pochopit možnosti využití AI v marketingu, zejména pro automatizaci, personalizaci a predikci zákaznického chování.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen/získá následující kompetence: Znalost digitálního marketingu – Student porozumí základním pojmům, principům a nástrojům digitální marketingové komunikace a její roli v rámci integrovaných marketingových strategií. Tvorba a správa digitální značky – Schopnost vytvářet a rozvíjet značky v digitálním prostředí, efektivně komunikovat s cílovými skupinami a budovat značkovou identitu na online platformách. Plánování a realizace kampaní – Student se naučí plánovat, realizovat a optimalizovat digitální kampaně, s využitím nástrojů jako je Google Analytics, Facebook Insights a dalších online nástrojů. Obsahová strategie a copywriting – Schopnost vytvářet efektivní obsahovou strategii a kvalitní texty pro online prostředí, přizpůsobené cílovým skupinám a jejich potřebám. Správa kampaní na sociálních sítích – Kompetence v tvorbě a správě kampaní na sociálních médiích, včetně volby vhodných platforem, tvorby social media briefu a použití správných online taktik. Využití AI v marketingu – Student bude schopen aplikovat umělou inteligenci pro automatizaci marketingových procesů, personalizaci obsahu a predikci chování zákazníků. Analýza a optimalizace výkonu kampaní – Student získá schopnost vyhodnocovat úspěšnost kampaní pomocí analytických nástrojů a na základě dat upravovat a optimalizovat marketingové strategie.
Osnova
  • 1. Porozumění digitální marketingové komunikaci v kontextu integrovaného marketingu a schopnost aplikovat různé komunikační modely. 2. Spravování digitální značky, která bude efektivně komunikovat v online prostředí. 3. Analýza digitálních spotřebitelů a pochopení jejich nového modelu chování. 4. Návrh komunikačních strategií pro digitální média, které budou podporovat obchodní a marketingové cíle organizace. 5. Vytvoření efektivní obsahové strategie včetně definování persony a tvorby hodnotného obsahu v rámci content marketingu. 6. Plánování a realizace kampaní na sociálních sítích, včetně tvorby briefů a výběru vhodných online kanálů a taktik. 7. Efektivní využití jazyka a textu v digitální komunikaci, včetně copywritingu a nativního obsahu. 8. Porozumění psychologickým principům persuázie, včetně identifikace postojů a jejich změn u uživatelů. 9. Použití analytických nástrojů digitálního marketingu k vyhodnocování a optimalizaci kampaní. 10. Digitální agentury ve správě a realizaci online marketingových kampaní. 11. Trendy v digitálním marketingu: Social activism a purpose-driven branding 12. Omnichanel/Multichannel marketing a crossmediální zásah. 13. Budoucnost digitálního marketingu: nové technologie a trendy AI a AR/VR.
Literatura
  • STOKES, Rob. eMarketing: The essential guide to marketing in a digital world. Online. 5th. Quirk Education Pty (Ltd)., 2013. ISBN 978-0-620-56515-8.
  • CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Eight edition. Harlow, England: Pearson, 2022, xxv, 534. ISBN 9781292400969
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2020. ISBN 978-80-251-5016-0.
Výukové metody
praktický výstup v skupinách, ústní prezentace vypracovaného zadáni pro klienta, kritická reflexe case study,
Metody hodnocení
Hodnocení kurzu: A 90 – 100% -> Vynikající. B 83 – 89% -> Velmi dobře. C 75 – 82% -> Dobrý D 67 – 74% -> Uspokojivý. E 60 – 66% -> Marginalni. F Pod 60% -> Neúspěšný. praktický výstup v skupinách/ ústní prezentace vypracovaného zadáni pro klienta - 60 bodů kritická reflexe case study/ vypracování 2 úkolu - 20 bodů dochádzka na seminár - 20 bodů bonusové body za aktivity - 20 bodů
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/BM2021DMA