MA062 International Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2025
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
JUDr. Ing. Miroslav Okrouhlý, M.Sc. (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
Předpokladem pro absolvování předmětu jsou základní znalosti z marketingu a strategického řízení firmy.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět „Mezinárodní marketing“ rozšiřuje znalosti marketingu, které student získal v předchozím studiu a rovněž poznatky z oblasti managementu, kulturní diverzifikace, psychologie, ekonomie, podnikové ekonomiky a marketingového výzkumu. Cílem předmětu je poskytnout studentům hlubší porozumění specifik marketingu v mezinárodním prostředí a podat přehled o rámci manažerských činností v těchto oborech. Bude zdůrazněna úloha manažera při přípravě a provádění marketingových strategií a vstupů na zahraniční trhy při odlišnosti kulturních, politických a ekonomických podmínek jednotlivých tržních prostředí. Pozornost bude věnována rozhodovacím procesům v mezinárodním marketingovém výzkumu, při výběru cílových trhů a v oblastech výrobkové, cenové a distribuční politiky a komunikací.
Learning outcomes (in Czech)
Úspěšné absolvování tohoto předmětu dává studentům možnost: • porozumět zásadám aplikace mezinárodního marketingu v podmínkách různosti kulturního, politického, právního a ekonomického prostředí; • získat náhled do provádění analýzy zahraničních trhů, vymezení exportního potenciálu a přípravy strategií pro příslušné mezinárodní trhy; • znát základní principy, cíle a problémy rozhodovacích procesů značkové, výrobkové, distribuční a komunikační politiky v oblasti mezinárodního marketingu a obchodních operací.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Mezinárodní marketing, definice a zaměření 2. Mezinárodní prostředí – vliv na mezinárodní podnikání 3. Mezinárodní marketingový výzkum, Strategie v mezinárodním marketingu 4. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy - Vývozní operace 5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy – Kapitálově nenáročné operace a kapitálové vstupy 6. Segmentace, výběr mezinárodních trhů a positioning 7. Mezinárodní značková strategie a výrobková politika 8. Mezinárodní cenová politika 9. Mezinárodní distribuční politika 10. Mezinárodní marketingová komunikace 11. Systém státní podpory exportu 12. Služby pro podnikatele v zahraničním obchodu
Literature
    required literature
  • MACHKOVÁ, Hana and Martin MACHEK. Mezinárodní marketing (International Marketing). 5th ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2021, 208 pp. ISBN 978-80-271-3006-1. info
    recommended literature
  • SATO, Alexej. Mezinárodní obchodní operace (International Trade Operations). Praha: Oeconomica - Vysoká škola ekonomická, 2021, 186 pp. ISBN 978-80-245-2416-0. info
  • ŠTĚDROŇ, Bohumír. Mezinárodní marketing (International Marketing). Praha: C.H.Beck, 2018, 320 pp. ISBN 978-80-7400-441-4. info
  • KOPECKÝ, Ladislav. Public relations (Public Relations). 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2013, 240 pp. ISBN 978-80-247-4229-8. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře s teoretickým základem a praktickými aplikacemi, samostudium literatury, seminární práce; Obsah předmětu: semináře 26/9 hodin, samostatná příprava 52/69 hodin, celkem 78 hodin; Požadavky na zakončení: seminární práce a zápočet (100) Povinná účast denních studentů: 75%
Assessment methods (in Czech)
seminární práce, zápočet;
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
General note: Volitelný předmět.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2025/MA062