UCP:MA067 Sociology and marketing - Course Information
MA067 Sociology and marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Summer 2013
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- nevyžadovány
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The goal is to achieve the students' knowledge of sociology as a theoretical and empirical science. It contains the explanation of sociological paradigms, concepts, context and methodology of the sociological approach and explain the importance of organized civil society.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah přednášek 1. Sociologie jako věda, význam sociologie pro marketing 2. Socializace v postmoderní společnosti 3. Kultura a společnost 4. Sociální skupiny a davy v moderní společnosti 5. Sociální nerovnosti - předmět marketingových výzkumů 6. Sociálně deviantní chování, možnosti nápravy 7. Sociální struktura postindustriální společnosti (četba Keller) 8. Společnost na cestách vývoje 9. Občanská společnost, svobodný trh 10. Organizovaná občanská společnost (četba Skovajsa) 11. Sociologie a výzkum veřejného mínění 12. Metody a techniky výzkumu 13. Veřejná komunikace, sociální marketing
- Literature
- required literature
- Petrusek Miloslav. Základy sociologie. Praha: Akademie veřejné správy o.p.s., 2009. 189 s.
- Kotler, P., Keller, K.: Marketing management, a.s. Praha: Grada, 2007
- recommended literature
- Keller Jan. Tři sociální světy. Sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: Slon. 2010, vybrané kapitoly.
- Teaching methods (in Czech)
- Obsah předmětu: Prezenční studium(hodin) Přednášky - 26 Samostatná příprava - 52 Celkem - 78 Požadavky na zakončení: Prezenční studium (váha - procenta) Písemný test - 80 Četba - 20 Celkem - 100 Zvláštní podmínky a podrobnosti - odevzdání dvou reflexí na četbu.
- Assessment methods (in Czech)
- Atestace (zkouška) bude spočívat v úspěšném zodpovězení otázek v písemném testu. Kritéria pro stanovení známky jsou následující: výborně - zodpoví-li student správně od 90 % - 100% otázek v testu velmi dobře - zodpoví-li student správně 76 % - 89 % otázek v testu dobře - zodpoví-li student správně 61% - 75 % otázek v testu Otázky budou sestaveny tak, aby student prokázal znalost hlavních témat sociologie, které budou probírány na přednáškách a znalost povinné literatury.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2013/MA067