UCP:MA067 Sociology and marketing - Course Information
MA067 Sociology and marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Anna Ulrichová, PhD. (seminar tutor)
- Prerequisites (in Czech)
- Nevyžadovány
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- Learning outcomes of the course unit The aim of the subject is to achieve students' knowledge of the practical use of sociology and markating. The content is an explanation of sociological and marketing concepts, differences between commercial and social marketing. Knowledge: The student knows the use of sociology and marketing for research purposes. Competencies: The student can identify current social topics. Skills: The graduate is able to independently acquire further professional knowledge, skills and competence in sociology and marketing based on practical experience and its evaluation.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah cvičení: 1. Sociologie v praktickém životě 2. Využití demografie 3. Sociologické výzkumy, marketingové výzkumy 4. Projekt výzkumu 5. Studium dokumentů, dotazník 6. Rozhovor, pozorování 7. Sociální a komerční marketing 8. Sociální marketing 9. Oblasti a témata sociálního marketingu 10. Marketing v neziskových organizacích 11. Sociálně marketingové kampaně, cílové skupiny 12. Společenská odpovědnost organizací 13. Sdílený marketing, příklady sdílného marketingu
- Literature
- required literature
- Giddens, Anthony. Sociologie. Praha: ARGO. 2013, vybrané kapitoly. ISBN 728-80-257-0807-1.
- Kotler, Philip a Kevin Lane Keller. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- Bačuvčík, Radim a Lenka Harantová. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- not specified
- Švaříček, Roman, Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v~pedagogických vědách. Praha: Portál. 2014, vybrané kapitoly. ISBN 978-80-262-0644-6.
- Assessment methods (in Czech)
- Prezenční forma: Na každé cvičení dvojice studentů připraví prezentaci a otázky k diskusi. Otázky napíší týden předem do Classroom. Kombinovaná forma: Zpracování dvou seminárních prací a vložení do odevzdávárny do 30. 4. Témata seminárních prací: 1/ Diverzity management - návrh marketingové komunikace 2/ Zaměstnávání osob 50+ - návrh marketingové komunikace
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
- Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2022/MA067