UCP:MA067 Sociology and marketing - Course Information
MA067 Sociology and marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2018
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Nevyžadovány
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- Learning outcomes of the course unit The aim of the subject is to achieve students' knowledge of the practical use of sociology. The content is an explanation of sociological and marketing concepts, differences between commercial and social marketing. Knowledge: The student knows the use of sociology and marketing for research purposes. Competencies: The student can identify current social topics. Skills: The graduate is able to independently acquire further professional knowledge, skills and competence in sociology and marketing based on practical experience and its evaluation.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah přednášek 1. Sociologie a marketing 2. Sociologické výzkumy, marketingové výzkumy 3. Projekt výzkumu 4. Využití demografie 5. Studium dokumentů, dotazník 6. Rozhovor, pozorování 7. Sociální marketing 8. Sociální a komerční marketing 9. Oblasti a témata sociálního marketingu 10. Marketing v neziskových organizacích 11. Sociálně marketingové kampaně, tisková zpráva,cílové skupiny 12. Nekomerční projekt se zapojením komerčních firem 13. Sdílený marketing, příklady sdílného marketingu
- Literature
- required literature
- Giddens, Anthony. Sociologie. Praha: ARGO. 2013, vybrané kapitoly. ISBN 728-80-257-0807-1.
- Kotler, Philip a Kevin Lane Keller. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- Bačuvčík, Radim a Lenka Harantová. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- not specified
- Švaříček, Roman, Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v~pedagogických vědách. Praha: Portál. 2014, vybrané kapitoly. ISBN 978-80-262-0644-6.
- Teaching methods (in Czech)
- Obsah předmětu: Prezenční studium(hodin) Přednášky - 26 Samostatná příprava - 52 Celkem - 78 Požadavky na zakončení: (váha - procenta) Účast a plnění úkolů na přednáškách - 100
- Assessment methods (in Czech)
- Plnění průběžných úkolů. Písemný test.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
- Enrolment Statistics (summer 2018, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2018/MA067