HO172 E-business in hospitality

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2015
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Martina Sochůrková (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Martina Sochůrková
Prerequisites (in Czech)
Cílem předmětu je rozšířit teoretické znalosti, praktické dovednosti a schopnosti studentů potřebné pro využití ICT a IS pro potřeby elektronického podnikání v oblasti gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšířit teoretické znalosti, praktické dovednosti a schopnosti studentů potřebné pro využití ICT a IS pro potřeby elektronického podnikání v oblasti gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu.
Znalosti: Student získá přehled o teoretických postupech při zpracování rozsáhlých databází a o procesech Business Intelligence. Současně student má přehled o druzích a systémech elektronického podnikání a jejich možných synergiích, včetně možností využívání moderních komunikačních technologií a zabezpečení přenášených a ukládaných dat.
Dovednosti: Student umí hodnotit dostupné zdroje informací. Umí analyzovat potřebný obsah datového skladu a základní procesy pro Business Intelligence firmy ve svém oboru. Umí zorganizovat využívání základních prostředků pro hromadné zpracování dat, provádění statistických a jiných výpočtů zpracovávaných nad objemnějšími daty. Umí pracovat se základními systémy ERP, CRM, SCM apod.
Schopnosti: Získané dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné uplatnění absolventa při výkonu manažerských funkcí na střední a vyšší úrovni managementu. Student je schopen aplikovat získané poznatky v praxi.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní pojmy a vztahy v elektronickém podnikání.
  • 2. Databáze, jejich založení a vedení, databázové transakce, systémy OLTP.
  • 3. Procesy Business Intelligence.
  • 4. Analytické procesy OLAP, multidimenzionální databáze.
  • 5. Druhy elektronického podnikání B2B, B2C, B2E, B2R.
  • 6. Podnikové informační procesy - systémy ERP.
  • 7. Řízení dodavatelských řetězců - systémy SCM.
  • 8. Řízení vztahů se zákazníky - systémy CRM.
  • 9. Spojování systémů – synergické efekty.
  • 10. Obousměrné marketingové komunikace se zákazníky v elektronickém prostředí, elektronický průzkum trhu.
  • 11. Ochrana dat – hodnocení bezpečnostních rizik a hrozeb, ochrana před nimi.
  • 12. Elektronické bankovnictví – druhy, možnosti, trendy.
  • 13. Možnosti hodnocení elektronických obchodů.
Literature
    required literature
  • GÁLA, Libor, Jan POUR and Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 pp. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    recommended literature
  • VEBER, J. and J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
  • CHROMÝ, Jan. Elektronické podnikání. 2. přeprac. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-96-5. info
Assessment methods (in Czech)
Student kombinované formy zpracuje ve skupině (2 – 3 studenti) projekt na téma oboustranné elektronické komunikace se zákazníky, internetového obchodu spojeného s destinací cestovního ruchu nebo průzkumu trhu. Projekt zašle předem vyučujícímu a následně prezentuje v rámci atestace z předmětu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms summer 2016, summer 2017, summer 2018, winter 2019, winter 2020, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (summer 2015, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2015/HO172