HO172 E-business in hospitality

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2017
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu HO172 E-business v hotelnictví je rozšíření teoretických znalostí problematiky elektronického podnikání v hotelnictví a cestovním ruchu, získání praktických dovedností spojených s tvorbou, aktualizací a propagací webových stránek vybrané organizace.

Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením na e-marketing. V rámci kurzu tak získá znalosti o tvorbě webových stránek, optimalizaci distribuční strategie ubytovacího zařízení, optimalizaci obsahu a struktury webových stránek, reklamně a propagaci na sociálních sítích a vyhledávačích a e-mail marketingu.

Dovednosti: Student umí vytvořit a aplikovat výstupy marketingové analýzy pro tvorbu webových stránek společnosti v cestovním ruchu. Umí vytvořit samotné webové stránky pomocí dostupných nástrojů a šablon, jejich obsahovou strukturu a strategii. Dále student získá praktické dovednosti kreativního a reklamního psaní, a také online marketingu (Search Engine Marketing a marketing na sociálních sítích).

Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi tvorbu online marketingového obsahu a propagace. Student je schopen tvořit a spravovat online marketingové nástroje a využít je pro získání lepších pracovních výsledků.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Definice a struktura e-business a jeho projevy v hotelnictví a cestovním ruchu.
  • 2. Specifika nepřímé distribuce v hotelnictví.
  • 3. Přímá distribuce a její možnosti v hotelnictví.
  • 4. Optimalizace distribučního mixu ubytovacího zařízení.
  • 5. Tvorba webových stránek a jejich struktura.
  • 6. Tvorba obsahové strategie webových stránek a copywritting.
  • 7. SEO.
  • 8. SEM.
  • 9. Sociální sítě a Facebook marketing.
  • 10. Email marketing.
  • 11. Komplexní e-business řešení v hotelnictví - přehled.
Literature
    required literature
  • GÁLA, Libor, Jan POUR and Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 pp. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    recommended literature
  • VEBER, J. and J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
  • CHROMÝ, Jan. Elektronické podnikání. 2. přeprac. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-96-5. info
Assessment methods (in Czech)
Student kombinované i prezenční formy zpracuje ve skupině (2 – 3 studenti) projekt na téma analýzy marketingové komunikace distribuce hotelového zařízení. Součástí projektu je analýza současného stavu marketingové komunikace, reputation managementu a distribuce, na kterou navazuje jejich optimalizace s konkrétními návrhy.

Výsledný projekt je diskutován během atestace, včetně kritického pohledu na vytvořené návrhy.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 2/2/2.
The course is also listed under the following terms summer 2015, summer 2016, summer 2018, winter 2019, winter 2020, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (summer 2017, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2017/HO172