HO172 E-business in hospitality

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu E-business v hotelnictví je rozšíření teoretických znalostí problematiky elektronického podnikání v hotelnictví a cestovním ruchu, získání praktických dovedností spojených s tvorbou, aktualizací a propagací webových stránek vybrané organizace.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením na e-marketing. V rámci kurzu tak získá znalosti o tvorbě webových stránek, optimalizaci distribuční strategie ubytovacího zařízení, optimalizaci obsahu a struktury webových stránek, reklamě a propagaci na sociálních sítích a vyhledávačích a e-mail marketingu. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi tvorbu online marketingového obsahu a propagace. Student je schopen tvořit a spravovat online marketingové nástroje a využít je pro získání lepších pracovních výsledků. Dovednosti: Student umí vytvořit a aplikovat výstupy marketingové analýzy pro tvorbu webových stránek společnosti v cestovním ruchu. Umí vytvořit samotné webové stránky pomocí dostupných nástrojů a šablon, jejich obsahovou strukturu a strategii. Dále student získá praktické dovednosti kreativního a reklamního psaní, a také online marketingu (Search Engine Marketing a marketing na sociálních sítích).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Definice a struktura e-business a jeho projevy v hotelnictví a cestovním ruchu. 2. Specifika nepřímé distribuce v hotelnictví. 3. Přímá distribuce a její možnosti v hotelnictví. 4. Optimalizace distribučního mixu ubytovacího zařízení. 5. Tvorba webových stránek a jejich struktura. 6. Tvorba obsahové strategie webových stránek. 7. Copywritting. 8. SEO. 9. SEM. 10. Sociální sítě a Facebook marketing. 11. Email marketing. 12. Komplexní e-business řešení v hotelnictví – přehled. 13. Shrnutí učiva.
Literature
    required literature
  • GÁLA, Libor, Jan POUR and Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 pp. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    recommended literature
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
    not specified
  • VEBER, J. and J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
Assessment methods (in Czech)
Studenti zpracovávají semestrální práci, která reflektuje probíraná témata a aplikuje teoretické základy na praktický příklad. Student je hodnocen na základě semestrální práce a její obhajoby.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms summer 2015, summer 2016, summer 2017, summer 2018, winter 2019, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2020/HO172