HO172 E-business in hospitality

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2016
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Martina Sochůrková (seminar tutor)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Martina Sochůrková
Prerequisites (in Czech)
Cílem předmětu je rozšířit teoretické znalosti, praktické dovednosti a schopnosti studentů potřebné pro využití ICT a IS pro potřeby elektronického podnikání v oblasti gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšířit teoretické znalosti, praktické dovednosti a schopnosti studentů potřebné pro využití ICT a IS pro potřeby elektronického podnikání v oblasti gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu.
Znalosti: Student získá přehled o teoretických postupech při zpracování rozsáhlých databází a o procesech Business Intelligence. Současně student má přehled o druzích a systémech elektronického podnikání a jejich možných synergiích, včetně možností využívání moderních komunikačních technologií a zabezpečení přenášených a ukládaných dat.
Dovednosti: Student umí hodnotit dostupné zdroje informací. Umí analyzovat potřebný obsah datového skladu a základní procesy pro Business Intelligence firmy ve svém oboru. Umí zorganizovat využívání základních prostředků pro hromadné zpracování dat, provádění statistických a jiných výpočtů zpracovávaných nad objemnějšími daty. Umí pracovat se základními systémy ERP, CRM, SCM apod.
Schopnosti: Získané dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné uplatnění absolventa při výkonu manažerských funkcí na střední a vyšší úrovni managementu. Student je schopen aplikovat získané poznatky v praxi.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní pojmy a vztahy v elektronickém podnikání.
  • 2. Databáze, jejich založení a vedení, databázové transakce, systémy OLTP.
  • 3. Procesy Business Intelligence.
  • 4. Analytické procesy OLAP, multidimenzionální databáze.
  • 5. Druhy elektronického podnikání B2B, B2C, B2E, B2R.
  • 6. Podnikové informační procesy - systémy ERP.
  • 7. Řízení dodavatelských řetězců - systémy SCM.
  • 8. Řízení vztahů se zákazníky - systémy CRM.
  • 9. Spojování systémů – synergické efekty.
  • 10. Obousměrné marketingové komunikace se zákazníky v elektronickém prostředí, elektronický průzkum trhu.
  • 11. Ochrana dat – hodnocení bezpečnostních rizik a hrozeb, ochrana před nimi.
  • 12. Elektronické bankovnictví – druhy, možnosti, trendy.
  • 13. Možnosti hodnocení elektronických obchodů.
Literature
    required literature
  • GÁLA, Libor, Jan POUR and Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 pp. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    recommended literature
  • VEBER, J. and J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
  • CHROMÝ, Jan. Elektronické podnikání. 2. přeprac. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-96-5. info
Assessment methods (in Czech)
Student kombinované formy zpracuje ve skupině (2 – 3 studenti) projekt na téma oboustranné elektronické komunikace se zákazníky, internetového obchodu spojeného s destinací cestovního ruchu nebo průzkumu trhu. Projekt zašle předem vyučujícímu a následně prezentuje v rámci atestace z předmětu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 2/2/2.
The course is also listed under the following terms summer 2015, summer 2017, summer 2018, winter 2019, winter 2020, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (summer 2016, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2016/HO172