UCP:CR113 Destination management organiz - Course Information
CR113 Destination management organization
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2022
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Anna Ulrichová, PhD. (lecturer)
Ing. Anna Ulrichová, PhD. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Pro výuku předmětu jsou hlavními přepodklady znalosti získané absolvováním předmětu Management cestovního ruchu.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je osvojit teoretické přístupy k systému řízení cestovního ruchu v destinaci. Důraz bude kladen na specifická pravidla a zákonitosti řízení cestovního ruchu se zohledněním nutnosti institucionálního zabezpečení řídicích struktur prostřednictvím organizací destinačního managementu (DMO).
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student získá základní přehled o přístupech k řízení cestovního ruchu a jeho institucionálním zabezpečení na makroregionální, národní, regionální a lokální úrovni v České republice a vybraných zemích EU.
Dovednosti: Student je schopen aplikovat teoretické poznatky na středním a vyšším stupni řízení destinace cestovního ruchu v podmínkách České republiky. Dovede zdůvodnit a podepřít argumenty nutnost existence DMO v konkrétním území.
Schopnosti: Student je na základě získaných znalostí schopen porozumět systému řízení cestovního ruchu, především uplatňování principů destinačního managementu v podmínkách tržní ekonomiky. Student umí založit DMO, zvolit vhodnou právní formu i způsob financování. Umí nastavit vztahy spolupráce v destinaci cestovního ruchu a zapojit do jeho rozvoje orgány veřejné správy, podnikatelské subjekty i neziskové organizace. - Syllabus (in Czech)
- 1. Destinace cestovního ruchu 2. Organizační struktura řízení cestovního ruchu 3. Management podniků cestovního ruchu 4. Historický vývoj řízení destinací 5. Marketingové řízení destinace 6. Základní prvky destinačního managementu – politické a manažerské uspořádání cestovního ruchu, vývoj spolupráce, problémy v řízení destinací. 7. Hlavní činnosti organizací destinačního managementu – analýzy, strategie, marketingové plány, evaluace činnosti, práce s veřejností. 8.Přístupy k řízení cestovního ruchu v destinacích – přístup top-down, přístup bottom-up, přístup kombinovaný. 9. Partnerství a spolupráce, strategická partnerství, destinační management, síťování. 10. Konkurenceschopnost destinace – Koncept učících se oblastí, případová studie destinace Vysočina 11. Vývoj destinačního managementu v České republice – politické a manažerské uspořádání cestovního ruchu, vývoj spolupráce, problémy v řízení destinací, právní formy, způsob financování. 12. Přínosy organizací destinačního managementu – ekonomické (daně, zaměstnanost, multiplikační efekt) – případová studie. 13. Organizace destinačního managementu – makroregionání (celosvětová) a národní úroveň. 14. Organizace destinačního managementu - regionální a lokální úroveň.
- Literature
- required literature
- PALATKOVÁ,M. Marketingový management destinací. Praha:Grada a.s., 2011. 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2
- PETŘÍČKOVÁ, L., STUDNIČKA, P., VRCHOTOVÁ, M. Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky. Praha: Nakladatelství CzechTourism, 2012. 125 s. ISBN 978-80-87560-01-3.
- not specified
- UNWTO. A Practical Guide to Tourism Destination Management. Madrid: UNWTO, 2007. ISBN:978-92-844-1243-3.
- Teaching methods (in Czech)
- Student kombinované formy zpracuje seminární práci na zadané téma, které se váže na základní okruhy předmětu. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat odborný text a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví vyučující. Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Téma seminárních prací: Založení/inovace lokální organizace destinačního managementu ve vybraných destinacích ČR - Assessment methods (in Czech)
- Seminární práce a její prezentace-60 %, maximální počet dosažených bodů za zpracování a prezentaci práce je 60, k úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alepsoň 37 bodů.
Písemný zkouškový test - 40 %. Maximální počet bodů za zkouškový test je 40, k úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 24 bodů. Docházka na semináře (min. 75 %). - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 5/5/5.
- Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2022/CR113