MA066 Selected marketing activities

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2014
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Marek Merhaut, Ph.D., MBA (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Marek Merhaut, Ph.D., MBA
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je praktické procvičování vybraných marketingových činností. Studenti pod vedením vyučujícího zpracovávají zadané úkoly vyplývající z fiktivní zakázky. Posloupnost úkolů v hrubých rysech pokrývá praktické zpracování jedné zakázky v marketingové firmě. Znalosti: Student zná teoretický i praktický postup zpracování jednotlivých částí zakázky marketingové firmy.
Kompetence: Student je schopen samostatně provádět zadané dílčí kroky vedoucí k realizaci zakázky v rámci marketingové firmy.
Dovednosti: Student je po absolvování předmětu schopen orientovat se v problematice při řešení dílčích kroků vedoucích k realizaci zakázky.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Cílový segment trhu - rozdílnosti psychologické, sociální apod.
    2. Audit mediální komunikace
    3. Analýza postavení firmy na trhu
    4. Marketingový mix z pohledu prodejce a zákazníka
    5. Tvorba marketingového sdělení, obsah, forma
    6. Stanovení rozpočtu na mediální komunikaci
    7. Možnosti a ovlivnění komunikačního mixu
    8. Volba složek komunikačního mixu
    9. Obsah složek komunikačního mixu
    10. Měření účinnosti mediální komunikace
    11. Řízení mediální komunikace
    12. Integrace komunikačních aktivit a její plánování
    13. Hodnocení průběhu zpracování fiktivní zakázky
Literature
    required literature
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
    recommended literature
  • KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Marketing. Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • KIRÁL'OVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. 2nd ed. Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2008. info
Teaching methods (in Czech)
Samostatné řešení problémových témat pod dohledem vyučujícího.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 0/0
Cvičení 52/0
Samostatná příprava 26/0
Celkem 78/0
Assessment methods (in Czech)
Studenti pod vedením vyučujícího samostatně zpracovávají dílčí problémová témata. Jejich zpracování je pravidelně hodnoceno, stejně jako aktivita a orientace v problematice.
Aktivita, iniciativní přístup nad rámec výuky, kvalitní zpracování všech jednotlivých témat s možností jejich okamžitého praktického využití reálnou firmou může být hodnoceno jako splnění požadavků na odbornou praxi.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Samostatnost a aktivita při zpracování jednotlivých tématů 50/50
Diskuse o zpracovaných tématech 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms winter 2012, winter 2013, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2022, winter 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2014, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2014/MA066