CR150 Quality Systems in Hotels and Spas

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2015
Extent and Intensity
2/1. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Pavel Attl, Ph.D. (lecturer)
Ing. Pavel Attl, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Pavel Attl, Ph.D.
Supplier department: Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Student získá základní přehled o tématu kvality a jejího managementu. Porozumí vývoji přístupů a současným koncepcím řízení kvality. Bude znát strukturu a obsah hlavních systémů managementu kvality, a to standardů ISO 9001, Modelu excelence EFQM a Modelu CAF. Pochopí principy a specifika řízení kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Bude mít přehled o vybraných národních systémech řízení kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích. Student bude umět analyzovat a posoudit řízení kvality v konkrétních podmínkách hotelových podniků, lázeňských a gastronomických organizací. Dokáže aplikovat teoretické poznatky standardů ISO a modelů podnikatelské úspěšnosti do procesů poskytování služeb v organizacích cestovního ruchu. Student bude schopen navrhovat řešení pro řízení a zlepšování procesů v hotelových podnicích, lázeňských a gastronomických organizacích. Bude kompetentní pro navrhování opatření pro efektivní činnost organizací cestovního ruchu. Student bude schopen porozumět novým trendům a inovacím v oblasti systémů managementu kvality.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova předmětu:
  • 1. Vymezení pojmů kvalita a systémy managementu kvality
  • 2. Charakteristika a vysvětlení hlavních přístupů a trendů – podnikové a oborové standardy
  • 3. Vývoj názorů na systémy řízení kvality
  • 4. Model ISO 9000
  • 5. Model TQM – Modely podnikatelské úspěšnosti
  • 6. Model CAF
  • 7. Obecné principy zabezpečování kvality a zavádění systémů jejího řízení v podnikové sféře a veřejné správě
  • 8. Specifika managementu kvality v oblasti služeb cestovního ruchu
  • 9. Aplikace systémů managementu kvality podle ISO 9000 v organizacích cestovního ruchu, tj. hotelech, lázeňských zařízeních, restauracích, cestovních kancelářích a agenturách
  • 10. Prezentace Národních systémů managementu kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích
  • 11-13. Případové studie a workshopy zavádění systémů managementu kvality ve vybraných organizacích cestovního ruchu
Literature
    required literature
  • NENADÁL, J. a kol. Moderní systémy řízení jakosti. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-071-6
    recommended literature
  • NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-110-0
Teaching methods (in Czech)
Teoretická příprava formou přednášek. Praktické procvičení získaných znalostí v rámci seminářů včetně samostatné práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zpracování aktuálního tématu týkajícího se turismu formou týmové prezentace. Závěrečný zkouškový písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3/3/3.
The course is also listed under the following terms winter 2016, winter 2017, winter 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (winter 2015, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2015/CR150