MA126 Sociální marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2016
Rozsah
2/0. 4/4/4. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Marek Merhaut, Ph.D., MBA (přednášející)
Garance
PhDr. Marek Merhaut, Ph.D., MBA
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Nevyžadované.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základního přehledu o přístupech k sociálnímu marketingu.
Znalosti: student zná zahraniční pojetí sociálního marketingu.
Dovednosti: student dokáže identifikovat možnosti a bariéry marketingového jednání organizací v neziskovém sektoru.
Schopnosti: absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, vyhledávat příklady společensky odpovědného chování firem a podporovat koncepční spolupráci ziskového a neziskového subjektu.
Osnova
  • 1. Co je Cause Marketing (CRM)? 2. Přístupy k sociálnímu marketingu. 3. Společenská koncepce marketingu, CSR. 4. Neziskový sektor v ČR. 5. Postup při založení NNO. 6. Dva druhy trhů v neziskovém sektoru. 7. Sociální marketing a řízení v neziskovém sektoru. 8. Marketingové prostředí organizací v neziskovém sektoru. 9. Sociálně marketingový mix. 10. Public Relations - komunikace na trhu dárců i s veřejností. 11.Transparentost sociálního marketingu. 12. Tisková a výroční zpráva, web. 13. Příklady sdíleného marketingu.
Literatura
    povinná literatura
  • SKOVAJSA Marek. Občanský sektor : Vyd. 1. Praha :Portál,2010. 978-80-7367-681-0
  • KOTLER Philip. Marketing management / 1. vyd. Praha :Grada,2007. 978-80-247-1359-5
    doporučená literatura
  • Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada. 2009.
Výukové metody
Součástí studijních povinností je vypracování popisu příkladu sdíleného marketingu z českého prostředí za posledních 5 let, jeho powerpointová prezentace a odevzdání prezentace do IS do 31. 12. 2014. Další součástí je vypracování tiskové zprávy o události (sdílený marketing) a odevzdání do IS do 30.11. 2014.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 26/15
Samostatná příprava 26/37
Celkem 52/52
Metody hodnocení
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
písemný test 60/70
vypracování a odevzdání tiskové zprávy 10/10
prezentování a odevzdání popisu příkladu sdíleného marketingu 30/20
Celkem 100/100
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, léto 2023, léto 2024.