UCP:MAE01 Marketing - Informace o předmětu
MAE01 Marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2016
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Stanislava Belešová, PhD. (přednášející)
Ing. Stanislava Belešová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program UCP, BC) (2)
- Cíle předmětu
- Objective of this subject to introduce marketing as discipline, define it and explain its importance in the business environment. Furthermore to apply and differentiate marketing strategies and principles in hospitality industry with special attention to the hotel marketing.
By taking this subject student should be equipped with solid foundation of marketing strategies, principles, definitions and its applications in hospitality industry. - Osnova
- 1.Introduction to marketing, basic definitions, development and specifics
- 2. Marketing in hospitality industry, definition of tourism, holiday, free time, services and service industry specifics
- 3. Strategic marketing, Marketing Plan
- 4. Marketing environment and its analysis
- 5. Marketing Information Systems and Marketing Research
- 6. Consumer Markets and Consumer Behaviour, Market Segmentation, Targeting and Positioning
- 7. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Designing and Managing Products
- 8. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Pricing Products
- 9. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Distribution Channels
- 10. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Promoting Products, Advertising, PR and Sales Promotion
- 11. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Professional Sales, Building Customer Relationships
- 12. Destination Marketing
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P R a J T Makens J BOWEN. Marketing for hospitality and tourism. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2006, 960 s. info
- doporučená literatura
- REID, R D a D C BOJANIC. Hospitality Marketing Management. 5 vyd. Hoboken: John Wiley and Sons, 2010, 656 s. ISBN 978-0-470-08858-6. info
- Výukové metody
- Lectures, class discussions and exercises in class within seminars
- Metody hodnocení
- Credits - active participation and presentation of group semester project
Final written test - closed and open questions combined.
Level of success is 60 % out of 100%. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2016/MAE01