MAE01 Marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2016
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Stanislava Belešová, PhD. (přednášející)
Ing. Stanislava Belešová, PhD. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Objective of this subject to introduce marketing as discipline, define it and explain its importance in the business environment. Furthermore to apply and differentiate marketing strategies and principles in hospitality industry with special attention to the hotel marketing.
By taking this subject student should be equipped with solid foundation of marketing strategies, principles, definitions and its applications in hospitality industry.
Osnova
  • 1.Introduction to marketing, basic definitions, development and specifics
  • 2. Marketing in hospitality industry, definition of tourism, holiday, free time, services and service industry specifics
  • 3. Strategic marketing, Marketing Plan
  • 4. Marketing environment and its analysis
  • 5. Marketing Information Systems and Marketing Research
  • 6. Consumer Markets and Consumer Behaviour, Market Segmentation, Targeting and Positioning
  • 7. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Designing and Managing Products
  • 8. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Pricing Products
  • 9. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Distribution Channels
  • 10. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Promoting Products, Advertising, PR and Sales Promotion
  • 11. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Professional Sales, Building Customer Relationships
  • 12. Destination Marketing
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P R a J T Makens J BOWEN. Marketing for hospitality and tourism. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2006, 960 s. info
    doporučená literatura
  • REID, R D a D C BOJANIC. Hospitality Marketing Management. 5 vyd. Hoboken: John Wiley and Sons, 2010, 656 s. ISBN 978-0-470-08858-6. info
Výukové metody
Lectures, class discussions and exercises in class within seminars
Metody hodnocení
Credits - active participation and presentation of group semester project
Final written test - closed and open questions combined.
Level of success is 60 % out of 100%.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.