UCP:MA001 Marketing - Course Information
MA001 Marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2022
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Eliška Smotlachová (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Marketing seznamuje studenty se základy marketingu. Objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky, důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích cestovního ruchu. Formou řešení teoretických a praktických problémů se posluchači seznámí se základním analytickým aparátem a získají schopnost jeho použití pro řešení konkrétních zadání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student získá základní přehled o podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho součástech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“, „C“, „4E“. Schopnosti: Student je schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Student umí vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu. Cvičení předmětu mají přispět ke schopnostem studenta implementovat získané marketingové znalosti v praxi.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova: 1. Úvod do studia předmětu – základní pojmy a definice. 2. Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí. 3. Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích. 4. Marketingové řízení – podstata, specifika. 5. Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. 6. Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum – metody a techniky výzkumu. 7. Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů – segmentace, výběr trhů, stanovení pozice. 8. Nákupní proces spotřebitele a organizací. 9. Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu. 10. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – produkt, místo, cena. 11. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy. 12. Nástroje marketingového mixu z pohledu poptávky – hodnota vnímaná zákazníkem, náklady, dostupnost, komunikace. 13. Role marketéra ve firmě.
- Literature
- required literature
- JAKUBÍKOVÁ Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. 2012, 329 s. ISBN 978-80-247-4209-0
- recommended literature
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. rozšířené vydání. Praha: GradaPubl. 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8
- KARLÍČEK Miroslav. Základy marketingu. Praha: GradaPubl., 2013. 256 s. ISBN 978-80-247- 4208-3
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb – efektivně a moderně. Praha: GradaPubl. 2014. 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8
- KOTLER, Philip, Veronika WONG, John SAUNDERS, GaryARMSTRONG. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: GradaPubl. 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2
- MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe. 4. Vydání. Praha: GradaPubl. 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-5366-9
- VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Grada Publ. 2014. 296 s. ISBN 978-80-247- 4843-6.
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing. Distanční studijní opora. Praha: VŠH 2011. ISBN 978-80-87411-19-3. Dostupné v IS VŠH.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminární práce dle zadání vyučujícího, průběžný test na semináři, závěrečný písemný test
Semináře - podmínkou zápočtu jsou 2 úspěšně absolvované testy, minimálně 70% účast na cvičeních, aktivita;
Písemný test - 100/100 (minimální úspěšnost 60 bodů);
Celkem - 100/100 - Assessment methods (in Czech)
- Studenti KOMBINOVANÉ formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku. Příklady témat seminárních prací: Marketingové řízení – podstata, specifika Specifické vlastnosti služeb Segmentace trhu Nástroje marketingového mixu Nákupní proces
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 celk 12h.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
- Enrolment Statistics (winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2022/MA001