UCP:MA001 Marketing Strategies - Course Information
MA001 Marketing Strategies
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2014
- Extent and Intensity
- 2/2. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Eliška Smotlachová (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Marketing seznamuje studenty se základy marketingu. Objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky, důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích cestovního ruchu. Formou řešení teoretických a praktických problémů se posluchači seznámí se základním analytickým aparátem a získají schopnost jeho použití pro řešení konkrétních zadání.
Znalosti:
Student získá základní přehled o podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho součástech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“ i „C“.
Schopnosti:
Student je schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu.
Dovednosti:
Student umí vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu.
Semináře předmětu mají přispět ke schopnostem studenta implementovat získané marketingové znalosti v praxi. - Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do studia předmětu – základní pojmy a definice.
- 2. Volný čas, cestovní ruch a pohostinství.
- 3. Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí.
- 4. Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích.
- 5. Marketingové řízení – podstata, specifika.
- 6. Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí.
- 7. Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum – metody a techniky výzkumu.
- 8. Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů – segmentace, výběr trhů, stanovení pozice.
- 9. Nákupní proces spotřebitele a organizací.
- 10. Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu.
- 11. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – produkt, místo, cena.
- 12. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy.
- 13. Nástroje marketingového mixu z pohledu poptávky – hodnota vnímaná zákazníkem, náklady, dostupnost, komunikace.
- Literature
- required literature
- KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Marketing. Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- recommended literature
- • Jakubíková, D. Strategický marketing. Praha: Grada, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8
- JAKUBÍKOVÁ Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. 2012, 329 s. ISBN 978-80-247-4209-0
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky s praktickými aplikacemi. Samostudium literatury. Cvičení k prohloubení základních znalostí získaných z přednášek a samostudia. Samostatná práce studentů – řešení konkrétního úkolu zadaného a hodnoceného vyučujícími.
Příklady témat seminárních prací:
1. Analýza marketingového mixu ve vybrané společnosti.
2. Komparace marketingového řízení ve dvou vybraných neziskových organizacích.
3. Návrh na inovaci marketingové komunikace v odvětví gastronomie, hotelnictví a turismu.
4. Význam marketingových aktivit na trhu služeb.
5. Zhodnocení marketingových strategií ve vybrané společnosti.
Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Přednášky - 26/12;
Semináře - 13/0;
Samostatná příprava - 65/92;
Celkem - 104/104
Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %)
Semináře - podmínkou zápočtu jsou 2 úspěšně absolvované testy, minimálně 70% účast na cvičeních, aktivita;
Písemný test - 100/100 (minimální úspěšnost 60 bodů);
Celkem - 100/100 - Assessment methods (in Czech)
- Zvláštní podmínky a podrobnosti
- min. 70 % účast na seminářích (prez.)
- kladné hodnocení vypracované seminární práce (komb.) - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 5/5/5 celk 15h.
Information on the extent and intensity of the course: 5/5/5.
- Enrolment Statistics (winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2014/MA001