CR166 Quality Management Systems

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2012
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && OBOR ( MDC )
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30
Course objectives
Student získá základní přehled o tématu kvality a jejího managementu. Porozumí vývoji přístupů a současným koncepcím řízení kvality. Bude znát strukturu a obsah hlavních systémů managementu kvality, a to standardů ISO 9001, Modelu excelence EFQM a Modelu CAF. Pochopí principy a specifika řízení kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Bude mít přehled o vybraných národních systémech řízení kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích. Student bude umět analyzovat a posoudit řízení kvality v konkrétních podmínkách a dokáže aplikovat teoretické poznatky standardů ISO a modelů podnikatelské úspěšnosti do procesů poskytování služeb v organizacích cestovního ruchu a v zařízeních veřejné správy.Student bude schopen navrhovat řešení pro řízení a zlepšování procesů poskytování služeb cestovního ruchu. Bude kompetentní pro navrhování opatření pro efektivní činnost organizací cestovního ruchu. Student bude schopen porozumět novým trendům a inovacím v oblasti systémů managementu kvality
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu:
  • • vymezení pojmů kvalita a systémy managementu kvality • charakteristika a vysvětlení hlavních přístupů a trendů – podnikové a oborové standardy, ISO 9000, TQM – Modely podnikatelské úspěšnosti • obecné principy zabezpečování kvality a zavádění systémů jejího řízení v podnikové sféře a veřejné správě • specifika managementu kvality v oblasti služeb cestovního ruchu • aplikace systémů managementu kvality podle v podnicích cestovního ruchu a institucích veřejné správy • případové studie a workshopy zavádění systémů managementu kvality v hotelech, lázeňských zařízeních, cestovních kancelářích a informačních střediscích
Literature
    required literature
  • Náhradní obsah: SYSEL, J.: Koncepce řízení kvality a cestovní ruch, www.citellus.cz
  • Náhradní obsah: SYSEL J.: Management kvality v cestovním ruchu ve vybraných evropských zemích a řešení v České republice, Czech Hospitality and Tourism Papers, VŠH, Praha, 12/2010, ISSN 1801-1535
  •  Sysel J.: Metody a nástroje managementu kvality ve službách cestovního ruchu, Czech Hospitality and Tourism Papers, VŠH, Ročník VII, číslo 14/2011 , ISSN 1801-1535
    recommended literature
  • Náhradní obsah: VEBER, J.a kol.: Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Management Press, Praha 2006, ISBN 80-7261-146-1
Teaching methods (in Czech)
Seminář, diskuse, skupinová práce
Assessment methods (in Czech)
Zpracování případových studí (workshopů)
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Teacher's information
http://www.citellus.cz/akademie/prednasky
The course is also listed under the following terms winter 2011, winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016, summer 2017, winter 2017, summer 2018, summer 2019, winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2022, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2012/CR166