UCP:CR166 Quality Management Systems - Course Information
CR166 Quality Management Systems
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Ing. Pavel Attl, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- SEMESTR(2) && FORMA(P) && OBOR(MDC)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - Course objectives
- Student získá základní přehled o tématu kvality a jejího managementu. Porozumí vývoji přístupů a současným koncepcím řízení kvality. Bude znát strukturu a obsah hlavních systémů managementu kvality, a to standardů ISO 9001, Modelu excelence EFQM a Modelu CAF. Pochopí principy a specifika řízení kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Bude mít přehled o vybraných národních systémech řízení kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích. Student bude umět analyzovat a posoudit řízení kvality v konkrétních podmínkách a dokáže aplikovat teoretické poznatky standardů ISO a modelů podnikatelské úspěšnosti do procesů poskytování služeb v organizacích cestovního ruchu a v zařízeních veřejné správy.Student bude schopen navrhovat řešení pro řízení a zlepšování procesů poskytování služeb cestovního ruchu. Bude kompetentní pro navrhování opatření pro efektivní činnost organizací cestovního ruchu. Student bude schopen porozumět novým trendům a inovacím v oblasti systémů managementu kvality
- Syllabus (in Czech)
- Anotace předmětu:
- • vymezení pojmů kvalita a systémy managementu kvality • charakteristika a vysvětlení hlavních přístupů a trendů – podnikové a oborové standardy, ISO 9000, TQM – Modely podnikatelské úspěšnosti • obecné principy zabezpečování kvality a zavádění systémů jejího řízení v podnikové sféře a veřejné správě • specifika managementu kvality v oblasti služeb cestovního ruchu • aplikace systémů managementu kvality podle v podnicích cestovního ruchu a institucích veřejné správy • případové studie a workshopy zavádění systémů managementu kvality v hotelech, lázeňských zařízeních, cestovních kancelářích a agenturách a informačních střediscích
- Literature
- required literature
- SYSEL, Jiří. Systémy řízení kvality v hotelnictví a gastronomii. První vydání. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze, 2012, 37 pp. ISBN 978-80-87411-38-4. info
- recommended literature
- SYSEL, J.: Koncepce řízení kvality a cestovní ruch, www.citellus.cz
- Náhradní obsah: VEBER, J.a kol.: Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Management Press, Praha 2006, ISBN 80-7261-146-1
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, diskuse, skupinová práce
- Assessment methods (in Czech)
- Zpracování případových studí (workshopů)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: VP. - Teacher's information
- http://www.citellus.cz/akademie/prednasky
- Enrolment Statistics (winter 2017, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2017/CR166