MK024 Fundamentales of Advertising and PR

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2016
Extent and Intensity
2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jan Mastný (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Jan Mastný
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Praktické využití teoretického zaměření předmětu MK 001 – Úvod do mediální komunikace. Schopnost fyzické prezentace je podmíněna teoretickými znalostmi, které již posluchači mají, a praktickými zkušenostmi, které zde získají. Od prezentování výrobku nebo služby, po organizování a řízení tiskových konferencí. Cílem je vytvořit praktickými ukázkami a zkušenostmi studentů takové návyky, aby pro ně nebyl problém vystupovat na veřejnosti profesionálně. S principy reklamy se seznamují jak v rovině teoretické, tak v rovině praktické, prací v DTP studiu a při seznamování s prací na PC v grafických softwarech.

Znalosti - Studenti získají přehled o praktickém chodu grafického studia. Součástí výuky je exkurze do předního nadnárodního studia s ukázkou fungování reklamní agentury.
Kompetence - Studenti jsou schopní aplikovat teoretické a praktické znalosti při prezentaci produktu, organizování a řízení tiskových konferencí, a při využití programů pro editaci a zlom grafiky.
Dovednosti - Získané dovednosti připraví studenta pro budoucí uplatnění v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Významná je také schopnost orientace v praxi.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Historie reklamy a její vývoj
    2. Vymezení a vzájemný vztah pojmů Marketing x Reklama x Public Relations
    3. Druhy a typy reklamy – dle životního cyklu produktu, dle použitého média, ATL x BTL reklama, produktová x imageová reklama
    4. Vztah klient x reklamní agentura x recipient reklamy, pojmy tendr a pitch, způsoby spolupráce klienta při reklamní tvorbě
    5. Výzkum – základní kámen kvalitní reklamy, bez informací se pracovat nedá. Typy výzkumů, používané techniky, analýza výsledků
    6. Specifikace cílové skupiny, Brief, Budget, informace obsažené v Briefu
    7. Technika reklamní tvorby, Brainstorming, převod technických parametrů do emočního vyjádření
    8. Prezentační prvky – vizuál, storyboard, ekonomické zhodnocení budgetu
    9. Tištěná reklama – inzerce, merkantilní materiály, hospodářské tiskoviny
    10. Televizní, internetová, rozhlasová a multimediální reklama
    11. Public relations aktivity společnosti
    12. Corporate materiály, firemní identita, firemní design, firemní kultura, sociálně odpovědný marketing
    13. Externí x interní PR, formy, druhy, obsah

Literature
    required literature
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií (Advertising in the world of media). Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 pp. ISBN 978-80-87411-00-1. info
  • MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
    recommended literature
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
  • CHROMÝ, Jan and Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1st ed. Praha: VŠH, 2003. ISBN 80-86578-40-2. info
    not specified
  • TOMAN, Miloš, Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-165-2.
  • Aktualizované elektronické zdroje budou oznámeny na první hodině.
Teaching methods (in Czech)
Seminární práce a diskuse o ní při závěrečné zkoušce.
Assessment methods (in Czech)
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 26/12
Cvičení 26/0
Samostatná příprava 104/144
Celkem 156/156

Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 30/30
Ústní zkouška 70/70
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti:
Min. 80% účasti na cvičení Diskuse o seminární práci a o případných nedostatcích
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 4|4|4, celkem 12.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
Information on course enrolment limitations: Doporučený ročník/semestr 1/1
The course is also listed under the following terms winter 2013, winter 2015, winter 2017, summer 2018, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2022, winter 2023, winter 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2016/MK024