UCP:MK024 Fundamentales of Advertising a - Course Information
MK024 Fundamentales of Advertising and PR
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2018
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Jan Mastný (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Jan Mastný
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu Základy reklamy a PR je seznámení s principy fungování reklamních a komunikačních agentur a základní dovednosti v rámci zadávání elementů marketingové komunikace ke zpracování.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student získá základní znalosti a povědomí o fungování reklamního provozu a jeho specifik, smyslem je poskytnout budoucím managerům know how pro komunikaci s reklamními a PR agenturami. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi zadávat a kontrolovat marketingové kampaně za účelem maximální efektivity procesu. Dovednosti: Student umí aplikovat získané komunikační znalosti ve styku s outsourceovanými službami marketingového provozu.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova předmětu: 1. Historie reklamy a její vývoj 2. Vymezení a vzájemný vztah pojmů Marketing x Reklama x Public Relations 3. Druhy a typy reklamy – dle životního cyklu produktu, dle použitého média, ATL x BTL reklama, produktová x imageová reklama 4. Vztah klient x reklamní agentura x recipient reklamy, pojmy tendr a pitch, způsoby spolupráce klienta při reklamní tvorbě 5. Výzkum – základní kámen kvalitní reklamy, bez informací se pracovat nedá. Typy výzkumů, používané techniky, analýza výsledků 6. Specifikace cílové skupiny, Brief, Budget, informace obsažené v Briefu 7. Technika reklamní tvorby, Brainstorming, převod technických parametrů do emočního vyjádření 8. Prezentační prvky – vizuál, storyboard, ekonomické zhodnocení budgetu 9. Tištěná reklama – inzerce, merkantilní materiály, hospodářské tiskoviny 10. Televizní, internetová, rozhlasová a multimediální reklama 11. Public relations aktivity společnosti 12. Corporate materiály, firemní identita, firemní design, firemní kultura, sociálně odpovědný marketing 13. Externí x interní PR, formy, druhy, obsah
- Literature
- required literature
- MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií (Advertising in the world of media). Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 pp. ISBN 978-80-87411-00-1. info
- MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
- recommended literature
- CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
- CHROMÝ, Jan and Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1st ed. Praha: VŠH, 2003. ISBN 80-86578-40-2. info
- not specified
- TOMAN, Miloš, Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-165-2.
- Aktualizované elektronické zdroje budou oznámeny na první hodině.
- Teaching methods (in Czech)
- Písemný test z teoretického základu a ústní zkouška.
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti plní obě části atestace. Po úspěšném absolvování písemného zápočtového testu jako podkladu ke zkoušce se dostaví k ústní zkoušce k aprobaci znalostí.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 4|4|4, celkem 12.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
Information on course enrolment limitations: Doporučený ročník/semestr 1/1
- Enrolment Statistics (winter 2018, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2018/MK024