UCP:CR166 Quality Management Systems - Course Information
CR166 Quality Management Systems
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Pavel Attl, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Kateřina Kovářová, Ph.D. (seminar tutor) - Prerequisites
- SEMESTR(2) && FORMA(P) && OBOR(MDC)
semestr 2 forma prezenční obor - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - Course objectives
- Cílem předmětu je poskytnout základní informace o tématu kvality, jejího managementu a vysvětlit vývoj přístupů ke kvalitě a hlavní trendy v současné ekonomické a společenské realitě. Dalším cílem je prezentovat národní systémy řízení kvality služeb ve vybraných evropských zemích a doložit specifika řízení kvality v organizacích cestovního ruchu. Důraz je kladen zejména na praktické aspekty řízení kvality v hotelech a lázeňských zařízeních.
- Learning outcomes
- a) Student získá základní přehled o tématu kvality a jejího managementu. Porozumí vývoji přístupů a současným koncepcím řízení kvality. Bude znát strukturu a obsah hlavních systémů managementu kvality, a to standardů ISO 9001, Modelu excelence EFQM a Modelu CAF. Pochopí principy a specifika řízení kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Bude mít přehled o vybraných národních systémech řízení kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích. b) Student bude umět analyzovat a posoudit řízení kvality v konkrétních podmínkách hotelových podniků, lázeňských a gastronomických organizací. Dokáže aplikovat teoretické poznatky standardů ISO a modelů podnikatelské úspěšnosti do procesů poskytování služeb v organizacích cestovního ruchu. c) Student bude schopen navrhovat řešení pro řízení a zlepšování procesů v hotelových podnicích, lázeňských a gastronomických organizacích. Bude kompetentní pro navrhování opatření pro efektivní činnost organizací cestovního ruchu. Student bude schopen porozumět novým trendům a inovacím v oblasti systémů managementu kvality.
- Syllabus
- 1. Vymezení pojmů kvalita a systémy managementu kvality. Vývoj přístupů k systémům řízení kvality. 2. Charakteristika a vysvětlení hlavních přístupů a trendů – podnikové a oborové standardy, ISO 9000, TQM. Modely podnikatelské úspěšnosti. 3. Metody a nástroje managementu kvality. Nástroje a metody hodnocení kvality a spokojenosti v cestovním ruchu. 4. Náklady a modely výdajů vztahující se ke kvalitě. Kvalita z pohledu udržitelnosti. 5. Specifika managementu kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Národní cena kvality české republiky. Standard Českého systému kvality služeb.
- Literature
- required literature
- SYSEL J.: Systémy řízení kvality v cestovním ruchu, Praha: Vysoká škola hotelová v Praze, 2020
- NENADÁL, J. a kol. Management kvality pro 21. století, Management Press, 2018
- Standard českého systému kvality služeb, 2012
- RAŠOVSKÁ, I. RYGLOVÁ, K.: Management kvality cestovního ruchu, Grada, 2017
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava- přednášky, praktická cvičení
- Assessment methods
- Požadavky na zápočet: aktivní účast na výuce ve studijním modulu prostudování základní literatury a studijní opory splnění korespondenčních úkolů (workshopů)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3/3/3.
- Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/CR166