UCP:MK024 Základy reklamy a PR - Informace o předmětu
MK024 Základy reklamy a PR
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2016
- Rozsah
- 2/2/0. 4/4/4. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jan Mastný (přednášející)
- Garance
- Ing. Jan Mastný
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Doporučený ročník/semestr 1/1 - Mateřské obory/plány
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Praktické využití teoretického zaměření předmětu MK 001 – Úvod do mediální komunikace.
Schopnost fyzické prezentace je podmíněna teoretickými znalostmi, které již posluchači mají, a praktickými zkušenostmi, které zde získají. Od prezentování výrobku nebo služby, po organizování a řízení tiskových konferencí. Cílem je vytvořit praktickými ukázkami a zkušenostmi studentů takové návyky, aby pro ně nebyl problém vystupovat na veřejnosti profesionálně. S principy reklamy se seznamují jak v rovině teoretické, tak v rovině praktické, prací v DTP studiu a při seznamování s prací na PC v grafických softwarech.
Znalosti - Studenti získají přehled o praktickém chodu grafického studia. Součástí výuky je exkurze do předního nadnárodního studia s ukázkou fungování reklamní agentury.
Kompetence - Studenti jsou schopní aplikovat teoretické a praktické znalosti při prezentaci produktu, organizování a řízení tiskových konferencí, a při využití programů pro editaci a zlom grafiky.
Dovednosti - Získané dovednosti připraví studenta pro budoucí uplatnění v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Významná je také schopnost orientace v praxi. - Osnova
- 1. Historie reklamy a její vývoj
2. Vymezení a vzájemný vztah pojmů Marketing x Reklama x Public Relations
3. Druhy a typy reklamy – dle životního cyklu produktu, dle použitého média, ATL x BTL reklama, produktová x imageová reklama
4. Vztah klient x reklamní agentura x recipient reklamy, pojmy tendr a pitch, způsoby spolupráce klienta při reklamní tvorbě
5. Výzkum – základní kámen kvalitní reklamy, bez informací se pracovat nedá. Typy výzkumů, používané techniky, analýza výsledků
6. Specifikace cílové skupiny, Brief, Budget, informace obsažené v Briefu
7. Technika reklamní tvorby, Brainstorming, převod technických parametrů do emočního vyjádření
8. Prezentační prvky – vizuál, storyboard, ekonomické zhodnocení budgetu
9. Tištěná reklama – inzerce, merkantilní materiály, hospodářské tiskoviny
10. Televizní, internetová, rozhlasová a multimediální reklama
11. Public relations aktivity společnosti
12. Corporate materiály, firemní identita, firemní design, firemní kultura, sociálně odpovědný marketing
13. Externí x interní PR, formy, druhy, obsah
- 1. Historie reklamy a její vývoj
- Literatura
- povinná literatura
- MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
- MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
- doporučená literatura
- CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
- CHROMÝ, Jan a Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: VŠH, 2003. ISBN 80-86578-40-2. info
- neurčeno
- TOMAN, Miloš, Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-165-2.
- Aktualizované elektronické zdroje budou oznámeny na první hodině.
- Výukové metody
- Seminární práce a diskuse o ní při závěrečné zkoušce.
- Metody hodnocení
- Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 26/12
Cvičení 26/0
Samostatná příprava 104/144
Celkem 156/156
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 30/30
Ústní zkouška 70/70
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti:
Min. 80% účasti na cvičení Diskuse o seminární práci a o případných nedostatcích - Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4|4|4, celkem 12.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2016/MK024