MK024 Základy reklamy a PR

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2017
Rozsah
2/2/0. 4/4/4. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Mastný (přednášející)
Garance
Ing. Jan Mastný
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Doporučený ročník/semestr 1/1
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Praktické využití teoretického zaměření předmětu MK 001 – Úvod do mediální komunikace. Schopnost fyzické prezentace je podmíněna teoretickými znalostmi, které již posluchači mají, a praktickými zkušenostmi, které zde získají. Od prezentování výrobku nebo služby, po organizování a řízení tiskových konferencí. Cílem je vytvořit praktickými ukázkami a zkušenostmi studentů takové návyky, aby pro ně nebyl problém vystupovat na veřejnosti profesionálně. S principy reklamy se seznamují jak v rovině teoretické, tak v rovině praktické, prací v DTP studiu a při seznamování s prací na PC v grafických softwarech.

Znalosti - Studenti získají přehled o praktickém chodu grafického studia. Součástí výuky je exkurze do předního nadnárodního studia s ukázkou fungování reklamní agentury.
Kompetence - Studenti jsou schopní aplikovat teoretické a praktické znalosti při prezentaci produktu, organizování a řízení tiskových konferencí, a při využití programů pro editaci a zlom grafiky.
Dovednosti - Získané dovednosti připraví studenta pro budoucí uplatnění v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Významná je také schopnost orientace v praxi.
Osnova
  • 1. Historie reklamy a její vývoj
    2. Vymezení a vzájemný vztah pojmů Marketing x Reklama x Public Relations
    3. Druhy a typy reklamy – dle životního cyklu produktu, dle použitého média, ATL x BTL reklama, produktová x imageová reklama
    4. Vztah klient x reklamní agentura x recipient reklamy, pojmy tendr a pitch, způsoby spolupráce klienta při reklamní tvorbě
    5. Výzkum – základní kámen kvalitní reklamy, bez informací se pracovat nedá. Typy výzkumů, používané techniky, analýza výsledků
    6. Specifikace cílové skupiny, Brief, Budget, informace obsažené v Briefu
    7. Technika reklamní tvorby, Brainstorming, převod technických parametrů do emočního vyjádření
    8. Prezentační prvky – vizuál, storyboard, ekonomické zhodnocení budgetu
    9. Tištěná reklama – inzerce, merkantilní materiály, hospodářské tiskoviny
    10. Televizní, internetová, rozhlasová a multimediální reklama
    11. Public relations aktivity společnosti
    12. Corporate materiály, firemní identita, firemní design, firemní kultura, sociálně odpovědný marketing
    13. Externí x interní PR, formy, druhy, obsah

Literatura
    povinná literatura
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
  • MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
    doporučená literatura
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
  • CHROMÝ, Jan a Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: VŠH, 2003. ISBN 80-86578-40-2. info
    neurčeno
  • TOMAN, Miloš, Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-165-2.
  • Aktualizované elektronické zdroje budou oznámeny na první hodině.
Výukové metody
Seminární práce a diskuse o ní při závěrečné zkoušce.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 26/12
Cvičení 26/0
Samostatná příprava 104/144
Celkem 156/156

Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 30/30
Ústní zkouška 70/70
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti:
Min. 80% účasti na cvičení Diskuse o seminární práci a o případných nedostatcích
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4|4|4, celkem 12.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2015, zima 2016, léto 2018, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.