MK024 Základy reklamy a PR

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2020
Rozsah
2/2/0. 4/4/4. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Mastný (přednášející)
Ing. Jan Mastný (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Doporučený ročník/semestr 1/1
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu Základy reklamy a PR je seznámení s principy fungování reklamních a komunikačních agentur a základní dovednosti v rámci zadávání elementů marketingové komunikace ke zpracování.
Výstupy z učení
Znalosti: Student získá základní znalosti a povědomí o fungování reklamního provozu a jeho specifik, smyslem je poskytnout budoucím managerům know how pro komunikaci s reklamními a PR agenturami. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi zadávat a kontrolovat marketingové kampaně za účelem maximální efektivity procesu. Dovednosti: Student umí aplikovat získané komunikační znalosti ve styku s outsourceovanými službami marketingového provozu.
Osnova
  • Osnova předmětu: 1. Historie reklamy a její vývoj 2. Vymezení a vzájemný vztah pojmů Marketing x Reklama x Public Relations 3. Druhy a typy reklamy – dle životního cyklu produktu, dle použitého média, ATL x BTL reklama, produktová x imageová reklama 4. Vztah klient x reklamní agentura x recipient reklamy, pojmy tendr a pitch, způsoby spolupráce klienta při reklamní tvorbě 5. Výzkum – základní kámen kvalitní reklamy, bez informací se pracovat nedá. Typy výzkumů, používané techniky, analýza výsledků 6. Specifikace cílové skupiny, Brief, Budget, informace obsažené v Briefu 7. Technika reklamní tvorby, Brainstorming, převod technických parametrů do emočního vyjádření 8. Prezentační prvky – vizuál, storyboard, ekonomické zhodnocení budgetu 9. Tištěná reklama – inzerce, merkantilní materiály, hospodářské tiskoviny 10. Televizní, internetová, rozhlasová a multimediální reklama 11. Public relations aktivity společnosti 12. Corporate materiály, firemní identita, firemní design, firemní kultura, sociálně odpovědný marketing 13. Externí x interní PR, formy, druhy, obsah
Literatura
    povinná literatura
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
  • MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
    doporučená literatura
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
  • CHROMÝ, Jan a Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: VŠH, 2003. ISBN 80-86578-40-2. info
    neurčeno
  • TOMAN, Miloš, Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-165-2.
  • Aktualizované elektronické zdroje budou oznámeny na první hodině.
Výukové metody
Písemný test z teoretického základu a ústní zkouška.
Metody hodnocení
Studenti plní obě části atestace. Po úspěšném absolvování písemného zápočtového testu jako podkladu ke zkoušce se dostaví k ústní zkoušce k aprobaci znalostí.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4|4|4, celkem 12.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.