MK024 Fundamentales of Advertising and PR

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2023
Extent and Intensity
2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jan Mastný (lecturer)
Ing. Jan Mastný (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Základy reklamy a PR je seznámení s principy fungování reklamních a komunikačních agentur a základní dovednosti v rámci zadávání elementů marketingové komunikace ke zpracování.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student získá základní znalosti a povědomí o fungování reklamního provozu a jeho specifik, smyslem je poskytnout budoucím managerům know how pro komunikaci s reklamními a PR agenturami. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi zadávat a kontrolovat marketingové kampaně za účelem maximální efektivity procesu. Dovednosti: Student umí aplikovat získané komunikační znalosti ve styku s outsourceovanými službami marketingového provozu.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova předmětu: 1. Historie reklamy a její vývoj 2. Vymezení a vzájemný vztah pojmů Marketing x Reklama x Public Relations 3. Druhy a typy reklamy – dle životního cyklu produktu, dle použitého média, ATL x BTL reklama, produktová x imageová reklama 4. Vztah klient x reklamní agentura x recipient reklamy, pojmy tendr a pitch, způsoby spolupráce klienta při reklamní tvorbě 5. Výzkum – základní kámen kvalitní reklamy, bez informací se pracovat nedá. Typy výzkumů, používané techniky, analýza výsledků 6. Specifikace cílové skupiny, Brief, Budget, informace obsažené v Briefu 7. Technika reklamní tvorby, Brainstorming, převod technických parametrů do emočního vyjádření 8. Prezentační prvky – vizuál, storyboard, ekonomické zhodnocení budgetu 9. Tištěná reklama – inzerce, merkantilní materiály, hospodářské tiskoviny 10. Televizní, internetová, rozhlasová a multimediální reklama 11. Public relations aktivity společnosti 12. Corporate materiály, firemní identita, firemní design, firemní kultura, sociálně odpovědný marketing 13. Externí x interní PR, formy, druhy, obsah
Literature
    required literature
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií (Advertising in the world of media). Praha: Vysoká škola hotelová. 106 pp. ISBN 978-80-87411-00-1. 2010. info
  • MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. ISBN 978-80-86578-82-8. 2008. info
    recommended literature
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum. 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. 2010. info
  • CHROMÝ, Jan and Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1st ed. Praha: VŠH. ISBN 80-86578-40-2. 2003. info
    not specified
  • TOMAN, Miloš, Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-165-2.
  • Aktualizované elektronické zdroje budou oznámeny na první hodině.
Teaching methods (in Czech)
Písemný test z teoretického základu a ústní zkouška.
Assessment methods (in Czech)
Studenti plní obě části atestace. Po úspěšném absolvování písemného zápočtového testu jako podkladu ke zkoušce se dostaví k ústní zkoušce k aprobaci znalostí.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 4|4|4, celkem 12.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
Information on course enrolment limitations: Doporučený ročník/semestr 1/1
The course is also listed under the following terms winter 2013, winter 2015, winter 2016, winter 2017, summer 2018, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2023/MK024