UCP:MA126 Social marketing - Course Information
MA126 Social marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2014
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Nevyžadované.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Co je Cause Marketing (CRM)? 2. Přístupy k sociálnímu marketingu. 3. Společenská koncepce marketingu, CSR. 4. Neziskový sektor v ČR. 5. Postup při založení NNO. 6. Dva druhy trhů v neziskovém sektoru. 7. Sociální marketing a řízení v neziskovém sektoru. 8. Marketingové prostředí organizací v neziskovém sektoru. 9. Sociálně marketingový mix. 10. Public Relations - komunikace na trhu dárců i s veřejností. 11.Transparentost sociálního marketingu. 12. Tisková a výroční zpráva, web. 13. Příklady sdíleného marketingu.
- Literature
- required literature
- SKOVAJSA Marek. Občanský sektor : Vyd. 1. Praha :Portál,2010. 978-80-7367-681-0
- KOTLER Philip. Marketing management / 1. vyd. Praha :Grada,2007. 978-80-247-1359-5
- recommended literature
- Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada. 2009.
- Teaching methods (in Czech)
- Součástí studijních povinností je vypracování popisu příkladu sdíleného marketingu z českého prostředí za posledních 5 let, jeho powerpointová prezentace a odevzdání prezentace do IS do 31. 12. 2014.
Další součástí je vypracování tiskové zprávy o události (sdílený marketing) a odevzdání do IS do 30.11. 2014.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 26/15
Samostatná příprava 26/37
Celkem 52/52 - Assessment methods (in Czech)
- Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
písemný test 60/70
vypracování a odevzdání tiskové zprávy 10/10
prezentování a odevzdání popisu příkladu sdíleného marketingu 30/20
Celkem 100/100 - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
- Enrolment Statistics (winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2014/MA126