MA126 Social marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2017
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Nevyžadované.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting   non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Sociální a komerční marketing 2. Oblasti a témata sociálního marketingu 3. Marketing v neziskových organizacích 4. Sociálně marketingové kampaně, tisková zpráva,cílové skupiny 5. Etické aspekty sociálního marketingu 6. Kreativita v sociálním marketingu 7. Nekomerční projekt se zapojením komerčních firem 8. Sdílený marketing 9. Příklady sdílného marketingu 10. Společenská odpovědnost firem 11. Komerční komunikace s prvky sociální reklamy 12. Proces sociálního marketingu 13. Příklady sociálně marketingových kampaní
Literature
    required literature
  • BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Teaching methods (in Czech)
Součástí studijních povinností je průběžné plnění zadaných úkolů, vypracování popisu příkladu sdíleného marketingu z českého prostředí za posledních 5 let, jeho powerpointová prezentace a odevzdání prezentace do IS do 31. 12. 2017. Další součástí je vypracování tiskové zprávy o události (sdílený marketing) a odevzdání do IS do 30.11. 2017.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 26/15
Samostatná příprava 26/37
Celkem 52/52
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
průběžné plnění úkolů 20/10
písemný test 50/60
prezentování a odevzdání popisu příkladu sdíleného marketingu 20/20
vypracování a odevzdání tiskové zprávy 10/10
Celkem 100/100
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2017, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2017/MA126