MA126 Social marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2018
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Nevyžadované.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting   non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Sociální a komerční marketing 2. Oblasti a témata sociálního marketingu 3. Marketing v neziskových organizacích 4. Cílové skupiny sociálních marketingových kampaní 5. Etické aspekty sociálního marketingu 6. Kreativita v sociální reklamě 7. Nekomerční projekt se zapojením komerčních firem 8. Sdílený marketing 9. Příklady sdílného marketingu 10. Společenská odpovědnost firem 11. Komerční komunikace s prvky sociální reklamy 12. Proces sociálního marketingu 13. Příklady sociálně marketingových kampaní
Literature
    required literature
  • BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
    recommended literature
  • KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška
Assessment methods (in Czech)

V kombinované formě studenti vypracují seminární práci, kterou budou prezentovat a odevzdají do IS. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zápočet.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2019, winter 2020, winter 2021, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2018, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2018/MA126