UCP:MA126 Social marketing - Course Information
MA126 Social marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2019
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Nevyžadované.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova: 1. Sociální a komerční marketing 2. Oblasti a témata sociálního marketingu 3. Marketing v neziskových organizacích 4. Cílové skupiny sociálních marketingových kampaní 5. Etické aspekty sociálního marketingu 6. Kreativita v sociální reklamě 7. Nekomerční projekt se zapojením komerčních firem 8. Sdílený marketing 9. Příklady sdílného marketingu 10. Společenská odpovědnost firem 11. Komerční komunikace s prvky sociální reklamy 12. Proces sociálního marketingu 13. Příklady sociálně marketingových kampaní
- Literature
- required literature
- BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- recommended literature
- KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška
- Assessment methods (in Czech)
V kombinované formě studenti vypracují zadané úkoly, které budou prezentovat a odevzdají do IS. Úkoly mají přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah úkolů stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez splnění úkolů student nemůže získat zápočet.- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
- Enrolment Statistics (winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2019/MA126