MA126 Social marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2016
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Marek Merhaut, Ph.D., MBA (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Marek Merhaut, Ph.D., MBA
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Nevyžadované.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting   non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Co je Cause Marketing (CRM)? 2. Přístupy k sociálnímu marketingu. 3. Společenská koncepce marketingu, CSR. 4. Neziskový sektor v ČR. 5. Postup při založení NNO. 6. Dva druhy trhů v neziskovém sektoru. 7. Sociální marketing a řízení v neziskovém sektoru. 8. Marketingové prostředí organizací v neziskovém sektoru. 9. Sociálně marketingový mix. 10. Public Relations - komunikace na trhu dárců i s veřejností. 11.Transparentost sociálního marketingu. 12. Tisková a výroční zpráva, web. 13. Příklady sdíleného marketingu.
Literature
    required literature
  • SKOVAJSA Marek. Občanský sektor : Vyd. 1. Praha :Portál,2010. 978-80-7367-681-0
  • KOTLER Philip. Marketing management / 1. vyd. Praha :Grada,2007. 978-80-247-1359-5
    recommended literature
  • Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada. 2009.
Teaching methods (in Czech)
Součástí studijních povinností je vypracování popisu příkladu sdíleného marketingu z českého prostředí za posledních 5 let, jeho powerpointová prezentace a odevzdání prezentace do IS do 31. 12. 2014. Další součástí je vypracování tiskové zprávy o události (sdílený marketing) a odevzdání do IS do 30.11. 2014.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 26/15
Samostatná příprava 26/37
Celkem 52/52
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
písemný test 60/70
vypracování a odevzdání tiskové zprávy 10/10
prezentování a odevzdání popisu příkladu sdíleného marketingu 30/20
Celkem 100/100
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2016/MA126