MA126 Social marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2021
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jana Kalabisová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Jana Kalabisová, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites
Not required.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting   non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Sociální a komerční marketing 2. Cílové skupiny sociálních marketingových kampaní 3. Zadavatelé sociálních marketingových kampaní 4. Příklady sociálně marketingových kampaní 5. Financování sociálních marketingových kampaní 6. Oblasti a témata sociálního marketingu 7. Marketing v neziskových organizacích 8. Etické aspekty sociálního marketingu 9. Kreativita a efektivita v sociální reklamě 10. Plánování sociálních marketingových kampaní a proces sociálního marketingu
Literature
    required literature
  • BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
    recommended literature
  • KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na ukončení předmětu: Docházka minimálně 75% = 40% Seminární práce, rozsah 5-7 normostran, zpracování ve skupinkách, uvést použitou literaturu = 60 %
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2021/MA126