UCP:MA067 Sociologie a marketing - Informace o předmětu
MA067 Sociologie a marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2013
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- nevyžadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů sociologie jako teoretické i empirické vědy. Obsahem je objasnění sociologických paradigmat, pojmů, souvislostí i metodologie sociologického přístupu a vysvětlení významu organizované občanské společnosti. Znalosti: Student zná základní vývojové a chronologické členění světové a české sociologie a je schopen zasadit je do obecných souvislostí. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata a poukázat na návaznost na vazby v minulosti. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
- Osnova
- Obsah přednášek 1. Sociologie jako věda, význam sociologie pro marketing 2. Socializace v postmoderní společnosti 3. Kultura a společnost 4. Sociální skupiny a davy v moderní společnosti 5. Sociální nerovnosti - předmět marketingových výzkumů 6. Sociálně deviantní chování, možnosti nápravy 7. Sociální struktura postindustriální společnosti (četba Keller) 8. Společnost na cestách vývoje 9. Občanská společnost, svobodný trh 10. Organizovaná občanská společnost (četba Skovajsa) 11. Sociologie a výzkum veřejného mínění 12. Metody a techniky výzkumu 13. Veřejná komunikace, sociální marketing
- Literatura
- povinná literatura
- Petrusek Miloslav. Základy sociologie. Praha: Akademie veřejné správy o.p.s., 2009. 189 s.
- Kotler, P., Keller, K.: Marketing management, a.s. Praha: Grada, 2007
- doporučená literatura
- Keller Jan. Tři sociální světy. Sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: Slon. 2010, vybrané kapitoly.
- Výukové metody
- Obsah předmětu: Prezenční studium(hodin) Přednášky - 26 Samostatná příprava - 52 Celkem - 78 Požadavky na zakončení: Prezenční studium (váha - procenta) Písemný test - 80 Četba - 20 Celkem - 100 Zvláštní podmínky a podrobnosti - odevzdání dvou reflexí na četbu.
- Metody hodnocení
- Atestace (zkouška) bude spočívat v úspěšném zodpovězení otázek v písemném testu. Kritéria pro stanovení známky jsou následující: výborně - zodpoví-li student správně od 90 % - 100% otázek v testu velmi dobře - zodpoví-li student správně 76 % - 89 % otázek v testu dobře - zodpoví-li student správně 61% - 75 % otázek v testu Otázky budou sestaveny tak, aby student prokázal znalost hlavních témat sociologie, které budou probírány na přednáškách a znalost povinné literatury.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2013/MA067