MA067 Sociologie a marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2022
Rozsah
0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Anna Ulrichová, PhD. (cvičící)
Předpoklady
Nevyžadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů o praktickém užití sociologie a marketingu. Obsahem je objasnění sociologických a marketingových pojmů, odlišností komerčního a sociálního marketingu. Znalosti: Student zná využití sociologie a marketingu pro potřeby výzkumů. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii a v marketingu na základě praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
Osnova
  • Obsah cvičení: 1. Sociologie v praktickém životě 2. Využití demografie 3. Sociologické výzkumy, marketingové výzkumy 4. Projekt výzkumu 5. Studium dokumentů, dotazník 6. Rozhovor, pozorování 7. Sociální a komerční marketing 8. Sociální marketing 9. Oblasti a témata sociálního marketingu 10. Marketing v neziskových organizacích 11. Sociálně marketingové kampaně, cílové skupiny 12. Společenská odpovědnost organizací 13. Sdílený marketing, příklady sdílného marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • Giddens, Anthony. Sociologie. Praha: ARGO. 2013, vybrané kapitoly. ISBN 728-80-257-0807-1.
  • Kotler, Philip a Kevin Lane Keller. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Bačuvčík, Radim a Lenka Harantová. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
    neurčeno
  • Švaříček, Roman, Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v~pedagogických vědách. Praha: Portál. 2014, vybrané kapitoly. ISBN 978-80-262-0644-6.
Metody hodnocení
Prezenční forma: Na každé cvičení dvojice studentů připraví prezentaci a otázky k diskusi. Otázky napíší týden předem do Classroom. Kombinovaná forma: Zpracování dvou seminárních prací a vložení do odevzdávárny do 30. 4. Témata seminárních prací: 1/ Diverzity management - návrh marketingové komunikace 2/ Zaměstnávání osob 50+ - návrh marketingové komunikace
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024.