MA067 Sociologie a marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2018
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Nevyžadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů praktického užití sociologie. Obsahem je objasnění sociologických a marketingových pojmů, odlišností komerčního a sociálnílho marketingu. Znalosti: Student zná využití sociologie a marketingu pro potřeby výzkumů. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii a v marketingu na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
Osnova
  • Obsah přednášek 1. Sociologie a marketing 2. Sociologické výzkumy, marketingové výzkumy 3. Projekt výzkumu 4. Využití demografie 5. Studium dokumentů, dotazník 6. Rozhovor, pozorování 7. Sociální marketing 8. Sociální a komerční marketing 9. Oblasti a témata sociálního marketingu 10. Marketing v neziskových organizacích 11. Sociálně marketingové kampaně, tisková zpráva,cílové skupiny 12. Nekomerční projekt se zapojením komerčních firem 13. Sdílený marketing, příklady sdílného marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • Giddens, Anthony. Sociologie. Praha: ARGO. 2013, vybrané kapitoly. ISBN 728-80-257-0807-1.
  • Kotler, Philip a Kevin Lane Keller. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Bačuvčík, Radim a Lenka Harantová. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
    neurčeno
  • Švaříček, Roman, Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v~pedagogických vědách. Praha: Portál. 2014, vybrané kapitoly. ISBN 978-80-262-0644-6.
Výukové metody
Obsah předmětu: Prezenční studium(hodin) Přednášky - 26 Samostatná příprava - 52 Celkem - 78 Požadavky na zakončení: (váha - procenta) Účast a plnění úkolů na přednáškách - 100
Metody hodnocení
Plnění průběžných úkolů. Písemný test.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.