UCP:MA067 Sociologie a marketing - Informace o předmětu
MA067 Sociologie a marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (cvičící)
- Předpoklady
- Nevyžadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů praktického užití sociologie. Obsahem je objasnění sociologických a marketingových pojmů, odlišností komerčního a sociálnílho marketingu. Znalosti: Student zná využití sociologie a marketingu pro potřeby výzkumů. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii a v marketingu na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
- Osnova
- Obsah přednášek 1. Sociologie v praktickém životě 2. Využití demografie 3. Sociologické výzkumy, marketingové výzkumy 4. Projekt výzkumu 5. Studium dokumentů, dotazník 6. Rozhovor, pozorování 7. Sociální a komerční marketing 8. Sociální marketing 9. Oblasti a témata sociálního marketingu 10. Marketing v neziskových organizacích 11. Sociálně marketingové kampaně, cílové skupiny 12. Společenská odpovědnost organzací 13. Sdílený marketing, příklady sdílného marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- Giddens, Anthony. Sociologie. Praha: ARGO. 2013, vybrané kapitoly. ISBN 728-80-257-0807-1.
- Kotler, Philip a Kevin Lane Keller. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- Bačuvčík, Radim a Lenka Harantová. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- neurčeno
- Švaříček, Roman, Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v~pedagogických vědách. Praha: Portál. 2014, vybrané kapitoly. ISBN 978-80-262-0644-6.
- Metody hodnocení
- Prezenční forma: zpracování dvou seminárních prací a vložení do odevzdávárny do 30. 4. (5 NS) Kombinovaná forma: zpracování dvou seminárních prací a vložení do odevzdávárny do 30. 4. (5 NS) Témata seminárních prací: 1/ Projekt výzkumu na téma „Životní styl vysokoškoláků v ČR“ 2/ Příklad sociálního marketingu – sociální skupina seniorů nebo mladých rodin. Známe demografická data a data ze sociologických výzkumů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2020/MA067