MA067 Sociologie a marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2020
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (cvičící)
Předpoklady
Nevyžadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů praktického užití sociologie. Obsahem je objasnění sociologických a marketingových pojmů, odlišností komerčního a sociálnílho marketingu. Znalosti: Student zná využití sociologie a marketingu pro potřeby výzkumů. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii a v marketingu na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
Osnova
  • Obsah přednášek 1. Sociologie v praktickém životě 2. Využití demografie 3. Sociologické výzkumy, marketingové výzkumy 4. Projekt výzkumu 5. Studium dokumentů, dotazník 6. Rozhovor, pozorování 7. Sociální a komerční marketing 8. Sociální marketing 9. Oblasti a témata sociálního marketingu 10. Marketing v neziskových organizacích 11. Sociálně marketingové kampaně, cílové skupiny 12. Společenská odpovědnost organzací 13. Sdílený marketing, příklady sdílného marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • Giddens, Anthony. Sociologie. Praha: ARGO. 2013, vybrané kapitoly. ISBN 728-80-257-0807-1.
  • Kotler, Philip a Kevin Lane Keller. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Bačuvčík, Radim a Lenka Harantová. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
    neurčeno
  • Švaříček, Roman, Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v~pedagogických vědách. Praha: Portál. 2014, vybrané kapitoly. ISBN 978-80-262-0644-6.
Metody hodnocení
Prezenční forma: zpracování dvou seminárních prací a vložení do odevzdávárny do 30. 4. (5 NS) Kombinovaná forma: zpracování dvou seminárních prací a vložení do odevzdávárny do 30. 4. (5 NS) Témata seminárních prací: 1/ Projekt výzkumu na téma „Životní styl vysokoškoláků v ČR“ 2/ Příklad sociálního marketingu – sociální skupina seniorů nebo mladých rodin. Známe demografická data a data ze sociologických výzkumů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.