MA067 Sociologie a marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2013
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (pomocník)
Ing. Miloš Sobek (pomocník)
Garance
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
nevyžadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů sociologie jako teoretické i empirické vědy. Obsahem je objasnění sociologických paradigmat, pojmů, souvislostí i metodologie sociologického přístupu a vysvětlení významu organizované občanské společnosti. Znalosti: Student zná základní vývojové a chronologické členění světové a české sociologie a je schopen zasadit je do obecných souvislostí. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata a poukázat na návaznost na vazby v minulosti. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
Osnova
  • Obsah přednášek 1. Sociologie jako věda, význam sociologie pro marketing 2. Socializace v postmoderní společnosti 3. Kultura a společnost 4. Sociální skupiny a davy v moderní společnosti 5. Sociální nerovnosti - předmět marketingových výzkumů 6. Sociálně deviantní chování, možnosti nápravy 7. Sociální struktura postindustriální společnosti (četba Keller) 8. Společnost na cestách vývoje 9. Občanská společnost, svobodný trh 10. Organizovaná občanská společnost (četba Skovajsa) 11. Sociologie a výzkum veřejného mínění 12. Metody a techniky výzkumu 13. Veřejná komunikace, sociální marketing
Literatura
    povinná literatura
  • PETRUSEK, Miloslav. Základy sociologie. Praha: Akademie veřejné správy o.p.s., 2009. info
  • Kotler, P., Keller, K.: Marketing management, a.s. Praha: Grada, 2007
    doporučená literatura
  • Keller Jan. Tři sociální světy. Sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: Slon. 2010, vybrané kapitoly.
Výukové metody
Obsah předmětu: Prezenční studium(hodin) Přednášky - 26 Samostatná příprava - 52 Celkem - 78 Požadavky na zakončení: Prezenční studium (váha - procenta) Písemný test - 80 Četba - 20 Celkem - 100 Zvláštní podmínky a podrobnosti - odevzdání dvou reflexí na četbu.
Metody hodnocení
Atestace (zkouška) bude spočívat v úspěšném zodpovězení otázek v písemném testu. Kritéria pro stanovení známky jsou následující: výborně - zodpoví-li student správně od 90 % - 100% otázek v testu velmi dobře - zodpoví-li student správně 76 % - 89 % otázek v testu dobře - zodpoví-li student správně 61% - 75 % otázek v testu Otázky budou sestaveny tak, aby student prokázal znalost hlavních témat sociologie, které budou probírány na přednáškách a znalost povinné literatury.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.