UCP:MA067 Sociologie a marketing - Informace o předmětu
MA067 Sociologie a marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Anna Ulrichová, PhD. (cvičící)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů o praktickém užití sociologie a marketingu. Obsahem je objasnění sociologických a marketingových pojmů, odlišností komerčního a sociálního marketingu. Znalosti: Student zná využití sociologie a marketingu pro potřeby výzkumů. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii a v marketingu na základě praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
- Osnova
- Obsah cvičení: 1. Sociologie v praktickém životě 2. Využití demografie 3. Sociologické výzkumy, marketingové výzkumy 4. Projekt výzkumu 5. Studium dokumentů, dotazník 6. Rozhovor, pozorování 7. Sociální a komerční marketing 8. Sociální marketing 9. Oblasti a témata sociálního marketingu 10. Marketing v neziskových organizacích 11. Sociálně marketingové kampaně, cílové skupiny 12. Společenská odpovědnost organizací 13. Sdílený marketing, příklady sdíleného marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- Giddens, Anthony. Sociologie. Praha: ARGO. 2013, vybrané kapitoly. ISBN 728-80-257-0807-1.
- Kotler, Philip a Kevin Lane Keller. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- doporučená literatura
- Bačuvčík, Radim a Lenka Harantová. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- Švaříček, Roman, Šeďová, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v~pedagogických vědách. Praha: Portál. 2014, vybrané kapitoly. ISBN 978-80-262-0644-6.
- Výukové metody
- Diskuze v seminářích, týmové projekty a jejich prezentace v seminářích, návštěva a prezentace odborníka z praxe
- Metody hodnocení
- Prezenční forma: na každé cvičení dvojice studentů připraví prezentaci a otázky k diskusi; docházka do seminářů min. 75 %. Kombinovaná forma: zpracování a prezentace seminární práce na vybrané téma.
- Informace učitele
- Témata seminárních prací pro LS 2023/2024: 1) Diverzity management - návrh marketingové komunikace 2) Zaměstnávání osob 50+ - návrh marketingové komunikace 3) Generace X – specifika a návrh marketingové komunikace 4) Generace Y – specifika a návrh marketingové komunikace 5) Generace Z – specifika a návrh marketingové komunikace 6) Generace alfa - specifika a návrh marketingové komunikace 6) Vliv předsudků na marketing vybraného produktu 7) Vlastní téma – ke schválení vyučující
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/MA067