MA165 Provoz marketingové agentury

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2015
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Cíle předmětu
Cílem předmětu je praktické procvičování celkové činností marketingové agentury na zadání fiktivního příkladu. Studenti si střídavě ve dvojicích (vedoucí a zástupce) procvičují i její řízení. Vyučující vystupuje v dvojroli zadavatele (zákazníka) a jednatele firmy, který hodnotí činnost jednotlivých fiktivních zaměstnanců.
Znalosti: Student získá základní přehled o širokém spektru činností, probíhajících v marketingové agentuře. Pozná praktické souvislosti mezi vyučovanými předměty v oboru marketingové komunikace.
Kompetence: Student bude po absolvování předmětu schopen podle zadání od klienta připravit potřebné podklady pro realizaci jeho požadavků.
Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v problematice přijímání zakázky a krocích při její následné realizaci. Tato schopnost je důležitým předpokladem uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu abnsolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Osnova
  • 1. Cílový segment trhu - rozdílnosti psychologické, sociální apod.
    2. Audit mediální komunikace
    3. Analýza postavení firmy na trhu
    4. Marketingový mix z pohledu prodejce a zákazníka
    5. Tvorba marketingového sdělení, obsah, forma
    6. Stanovení rozpočtu na mediální komunikaci
    7. Možnosti a ovlivnění komunikačního mixu
    8. Volba složek komunikačního mixu
    9. Obsah složek komunikačního mixu
    10. Měření účinnosti mediální komunikace
    11. Řízení mediální komunikace
    12. Integrace komunikačních aktivit a její plánování
    13. Hodnocení průběhu zpracování fiktivní zakázky
Literatura
    povinná literatura
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
    doporučená literatura
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
  • CHROMÝ, Jan a Donna DVORAK. Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu. Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, roč. 7, č. 1, s. 21-24. ISSN 1214-9187. Čtvrtletní plně recenzovaný časopis pro podporu vzdělávání info
  • CHROMÝ, Jan, Donna DVORAK, Milada ŠMEJCOVÁ a Petr SEMENIUK. Vybraná didaktická pravidla v marketingové komunikaci v cestovním ruchu. Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, roč. 7, č. 3, s. 90-93. ISSN 1214-9187. info
Výukové metody
Samostatné řešení problémových témat pod dohledem vyučujícího.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 0/0
Cvičení 52/0
Samostatná příprava 26/0
Celkem 78/0
Metody hodnocení
Studenti pod vedením svého spolužáka a jeho zástupce samostatně zpracovávají přidělená dílčí problémová témata. Jednotliví vedoucí a jejich zástupci se po každém semináři mění. Samostatně zpracovávané tématické celky jsou vedoucím a zástupcem zadávány a následně hodnoceny na každém semináři. Podobně je hodnocena aktivita a orientace v problematice. Vyučující působí v dvojroli zákazníka (upřesnění zadání) a jednatele firmy (hodnocení průběhu cvičení)
Aktivita, iniciativní přístup nad rámec výuky, kvalitní zpracování všech jednotlivých témat s možností jejich okamžitého praktického využití reálnou firmou, a odpovědné vedení spolužáků může být hodnoceno jako splnění požadavků na odbornou praxi.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Samostatnost a aktivita při zpracování jednotlivých tématů 50/50
Řízení a diskuse o zpracovaných tématech 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.