UCP:MA067 Sociologie a marketing - Informace o předmětu
MA067 Sociologie a marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2014
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- nevyžadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů sociologie jako teoretické i empirické vědy. Obsahem je objasnění sociologických paradigmat, pojmů, souvislostí i metodologie sociologického přístupu a vysvětlení významu organizované občanské společnosti. Znalosti: Student zná základní vývojové a chronologické členění světové a české sociologie a je schopen zasadit je do obecných souvislostí. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata a poukázat na návaznost na vazby v minulosti. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
- Osnova
- 1. Sociologie jako věda, význam sociologie pro marketing 2. Společnost na cestách vývoje 3. Socializace v postmoderní společnosti 4. Kultura a společnost 5. Sociální skupiny a davy v moderní společnosti 6. Sociální nerovnosti - předmět marketingových výzkumů 7. Sociálně deviantní chování, možnosti nápravy 8. Sociální struktura postindustriální společnosti 9. Občanská společnost, svobodný trh 10. Organizovaná občanská společnost 11. Sociologie a výzkum veřejného mínění 12. Metody a techniky výzkumu 13. Veřejná komunikace, sociální marketing
- Literatura
- povinná literatura
- Petrusek Miloslav. Základy sociologie. Praha: Akademie veřejné správy o.p.s., 2009. 189 s.
- Kotler, P., Keller, K.: Marketing management, a.s. Praha: Grada, 2007
- doporučená literatura
- Keller Jan. Tři sociální světy. Sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: Slon. 2010, vybrané kapitoly.
- Výukové metody
- Obsah předmětu: Prezenční studium(hodin) Přednášky - 26 Samostatná příprava - 52 Celkem - 78 Požadavky na zakončení: Prezenční studium (váha - procenta) Písemný test - 100 Celkem - 100
- Metody hodnocení
- Atestace (zkouška) bude spočívat v úspěšném zodpovězení otázek v písemném testu. Kritéria pro stanovení známky jsou následující: výborně - zodpoví-li student správně od 90 % - 100% otázek v testu velmi dobře - zodpoví-li student správně 76 % - 89 % otázek v testu dobře - zodpoví-li student správně 61% - 75 % otázek v testu Otázky budou sestaveny tak, aby student prokázal znalost hlavních témat sociologie, které budou probírány na přednáškách a znalost povinné literatury.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2014/MA067