MA067 Sociologie a marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2014
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
nevyžadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů sociologie jako teoretické i empirické vědy. Obsahem je objasnění sociologických paradigmat, pojmů, souvislostí i metodologie sociologického přístupu a vysvětlení významu organizované občanské společnosti. Znalosti: Student zná základní vývojové a chronologické členění světové a české sociologie a je schopen zasadit je do obecných souvislostí. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata a poukázat na návaznost na vazby v minulosti. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
Osnova
  • 1. Sociologie jako věda, význam sociologie pro marketing 2. Společnost na cestách vývoje 3. Socializace v postmoderní společnosti 4. Kultura a společnost 5. Sociální skupiny a davy v moderní společnosti 6. Sociální nerovnosti - předmět marketingových výzkumů 7. Sociálně deviantní chování, možnosti nápravy 8. Sociální struktura postindustriální společnosti 9. Občanská společnost, svobodný trh 10. Organizovaná občanská společnost 11. Sociologie a výzkum veřejného mínění 12. Metody a techniky výzkumu 13. Veřejná komunikace, sociální marketing
Literatura
    povinná literatura
  • Petrusek Miloslav. Základy sociologie. Praha: Akademie veřejné správy o.p.s., 2009. 189 s.
  • Kotler, P., Keller, K.: Marketing management, a.s. Praha: Grada, 2007
    doporučená literatura
  • Keller Jan. Tři sociální světy. Sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: Slon. 2010, vybrané kapitoly.
Výukové metody
Obsah předmětu: Prezenční studium(hodin) Přednášky - 26 Samostatná příprava - 52 Celkem - 78 Požadavky na zakončení: Prezenční studium (váha - procenta) Písemný test - 100 Celkem - 100
Metody hodnocení
Atestace (zkouška) bude spočívat v úspěšném zodpovězení otázek v písemném testu. Kritéria pro stanovení známky jsou následující: výborně - zodpoví-li student správně od 90 % - 100% otázek v testu velmi dobře - zodpoví-li student správně 76 % - 89 % otázek v testu dobře - zodpoví-li student správně 61% - 75 % otázek v testu Otázky budou sestaveny tak, aby student prokázal znalost hlavních témat sociologie, které budou probírány na přednáškách a znalost povinné literatury.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.