UCP:HO026 Introduction to Hospitality an - Course Information
HO026 Introduction to Hospitality and Gastronomy
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Winter 2010
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Vladimír Filip (lecturer)
MVDr. Martin Svoboda (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Vladimír Filip
Katedra hotelnictví – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Contact Person: Ing. Vladimír Filip - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Hospitality Management (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Course objectives
- Předmět HO 026 Základy hotelnictví a gastronomie seznamuje studenty s hotelovým provozem, organizační strukturou hotelu včetně charakteristiky a činnosti jednotlivých úseků a personálního obsazení. Pozornost je věnována jednotlivým stupňům hotelového managementu. Významnou součástí předmětu je také kategorizace a klasifikace ubytovacích zařízení. Studenti získají základní poznatky o hotelovém marketingu a hotelovém podnikání. Důraz je položen na integrační procesy v hotelnictví včetně způsobů řízení hotelů, jsou poskytnuty informace o tuzemských a mezinárodních orgánech v hotelnictví. Opomenuty nejsou ani nové trendy v hotelnictví. Pozornost je věnována současné evropské a české gastronomii a gastronomickým trendům.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Hotelnictví – výklad tohoto pojmu a co je jeho obsahem. 2.Vývoj hotelnictví v Československu po r. 1945 až 1989. Charakteristika jednotlivých forem a jejich působnost. Vývoj hotelnictví v ČR po r. 1989. 3.Hotelová kategorizace a klasifikace v ČR a v EU. Její význam a účel. Vysvětlení pojmů kategorie a třída ubytovacího zařízení. Charakteristika jednotlivých kategorií a jejich zatřídění , upozornění na další související vyhlášky. Předsta- vení a úloha AHR a dalších tuzemských a mezinárodních organizací působících v hotelnictví. 4.Organizační struktura hotelu – vysvětlení pojmu, hlediska která ji ovlivňují. Charakteristika jednotlivých úseků v hotelu včetně jejich úkolů a personálního obsazení. 5. Outsourcing v hotelnictví – vysvětlení pojmu, důvody pro zavádění, přínosy a negativa. 6.Integrační procesy v hotelnictví – hotelová skupina, hotelový řetězec, výhody a nevýhody zařazení do hotelového řetězce. 7.Vysvětlení pojmu hotelová značka a její přínosy včetně pojmu standard v hotelnictví. 8.Způsoby řízení a provozování hotelů včetně nezávislého hotelu. 9.Franšízing a management contract, charakteristika těchto způsobů řízení hotelů. 10.Specifika hotelového marketingu, etapy marketingového procesu, marketingový mix. 11 Nové trendy v hotelnictví – boutique hotel, design hotel apod. 12.Bezpečnost hotelu – druhy nebezpečí, které hrozí hotelu, úloha zaměstnanců v rámci bezpečnosti hotelu. 13. Charakteristika evropské a české gastronomie, současné trendy v gastronomii.
- Literature
- required literature
- BERÁNEK, J. and P. KOTEK. Řízení hotelového provozu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-86724-30-0. info
- KOSMÁK, Petr. Hotelové podnikání a integrační procesy. 2008th ed. Praha: VŠH, 2008. info
- Asociace hotelů a restaurací: Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení ČR na léta 2010-2012, Praha, 2010. Asociace hotelů a restaurací ČR, 2010. info
- Teaching methods (in Czech)
- Studenti se budou umět orientovat v hotelovém provozu. Poznají různé stupně hotelového managementu a jejich úseky včetně jejich úkolů a pracovních pozic. Budou umět zařadit jednotlivé pracovní pozice do příslušných úseků. Seznámí se s významem kategorizace ubytovacích zařízení, poznají definice jednotlivých kategorií a jejich zatřídění včetně postupu jak získat certifikát a klasifikační znak. V rámci hotelové integrace budou studenti umět definovat hotelovou skupinu a řetězec, budou znát výhody a nevýhody zařazení v hotelovém řetězci. Pro hotelové podnikání poznají způsoby řízení hotelů včetně jejich kladů a záporů. Budou mít dále znalosti o hotelovém marketingu a jeho zvláštnostech včetně etap marketingového procesu a marketingového mixu. Získají informace o bezpečnosti hotelu jako důležitém faktoru při výběru hotelu. Jedná se o celý řetězec znalostí a poznání, které budou, jako pracovníci v hotelnictví, denně aplikovat v praxi.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: Konzultace komb. nebo dist.forma: 1 ; 8, (celkem 8).
Information on course enrolment limitations: 1/1
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/HO026