UCP:MA067 Sociologie a marketing - Informace o předmětu
MA067 Sociologie a marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2012
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- nevyžadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dosažení znalosti studentů sociologie jako teoretické i empirické vědy. Obsahem je objasnění sociologických paradigmat, pojmů, souvislostí i metodologie sociologického přístupu a vysvětlení významu organizované občanské společnosti. Znalosti: Student zná základní vývojové a chronologické členění světové a české sociologie a je schopen zasadit je do obecných souvislostí. Kompetence: Student dokáže identifikovat aktuální společenská témata a poukázat na návaznost na vazby v minulosti. Dovednosti: Absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v sociologii na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení.
- Osnova
- Obsah přednášek 1. Sociologie jako věda, význam sociologie, historický vývoj 2. Socializace a sociální interakce 3. Kultura a společnost 4. Sociální skupiny a davy v moderní společnosti 5. Sociální nerovnost 6. Sociální deviace a sociální kontrola 7. Sociální struktura postindustriální společnosti (četba Keller) 8. Společnost na cestách vývoje 9. Občanská společnost 10. Organizovaná občanská společnost (četba Skovajsa) 11. Sociologie a výzkum veřejného mínění 12. Metody a techniky výzkumu 13. Sociologie a veřejná komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- KELLER Jan. Tři sociální světy : 2. vyd. Praha :Sociologické nakladatelství (SLON),2011. 978-80-7419-044-5
- doporučená literatura
- PETRUSEK, M. Základy sociologie. 1. vyd. Praha : Akademie veřejné správy, 2009. ISBN 978-80-87207-02-4
- SKOVAJSA Marek. Občanský sektor : Vyd. 1. Praha :Portál,2010. 978-80-7367-681-0
- Výukové metody
- Obsah předmětu: Prezenční studium(hodin) Přednášky - 26 Samostatná příprava - 52 Celkem - 78 Požadavky na zakončení: Prezenční studium (váha - procenta) Písemný test - 80 Četba - 20 Celkem - 100 Zvláštní podmínky a podrobnosti - odevzdání dvou reflexí na četbu.
- Metody hodnocení
- Atestace (zkouška) bude spočívat v úspěšném zodpovězení otázek v písemném testu. Kritéria pro stanovení známky jsou následující: výborně - zodpoví-li student správně od 90 % - 100% otázek v testu velmi dobře - zodpoví-li student správně 76 % - 89 % otázek v testu dobře - zodpoví-li student správně 61% - 75 % otázek v testu Otázky budou sestaveny tak, aby student prokázal znalost hlavních témat sociologie, které budou probírány na přednáškách a znalost povinné literatury.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2012/MA067